اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  بازی فکری

مهره‌هایی که شما را سرگرم می‌کنند/ تجربه یک بازی فکری جدید با «اُرچین»

اُورچین یک سرگرمی راهبردی - انتزاعی است که برای گروه‌های 2 تا 4 نفر طراحی شده، در این بازی مهره‌های مستطیل شکل یک امتیاز و مهره‌های مربع هر کدام سه امتیاز دارند، بازیکن باید در هر نوبت با بهترین راهبرد خانه‌های بیشتری را پر کند تا برنده بازی شود.

مهره‌هایی که شما را سرگرم می‌کنند/ تجربه یک بازی فکری جدید با «اُرچین»

به گزارش خبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، انتخاب اسباب بازی خوب و تاثیر آن در یادگیری بچه‌ها اصلی انکارناپذیر است، هر اسباب بازی یا سرگرمی ابعاد پنهان و تأثیری متفاوت بر ذهن و استعدادهای آنها دارد. 

بازی‌های فکری و رومیزی از نوع انتزاعی، تنها مدل بازی‌هایی هستند که اجازه حضور در المپیاد بازی‌های فکری را دارند و چندسالی می‌شود که در برخی کشورهای جهان و صاحب سبک در طراحی بازی‌های فکری و رومیزی که تعدادشان کمتر از انگشتان دست است، مسابقات بین‌المللی این بازی‌ها برگزار می‌شود.

حالا با وجود توان طراحی و تولید بازی‌های فکری و انتزاعی و برگزاری مسابقات داخلی و بین‌المللی در ایران، بستر مناسبی فراهم شده تا طراحان خلاق و مبتکر ایرانی بتوانند ایده‌های جدید خود را پس از بررسی عوامل فنی در آن حوزه به عنوان محصولی منحصر ایران به دیگر نقاط جهان معرفی کنند.

بازی اُرچین یکی از همین بازی‌هاست که با همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده و رتبه اول پنجمین جشنواره ملی بازی را هم از آن خود کرده است. 

اُورچین یک سرگرمی راهبردی - انتزاعی است که برای گروه‌های 2 تا 4 نفر طراحی شده، در این بازی مهره‌های مستطیل شکل یک امتیاز و مهره‌های مربع هر کدام سه امتیاز دارند، بازیکن باید در هر نوبت با بهترین راهبرد خانه‌های بیشتری را پر کند تا برنده بازی شود. 

در جعبه بازی اُرچین یک صفحه بازی، 80 عدد مهره بازی در دو رنگ، دو کیسه مهره و یک دفترچه راهنمای بازی وجود دارد، اُرچین که با تیراژ 10 هزار عدد برای گروه سنی بالای 8سال به بازار عرضه شده، مهارت‌های هوش تجسمی و فضایی، شکل‌خوانی و بازی‌خوانی شما را به چالش می‌کشد.

در این سرگرمی دو طرف بازی وجود دارد که هر طرف می‌تواند متشکل از یک نفر یا یه گروه دو تا 4 نفره باشد، هر طرف برای خود یک رنگ (آبی یا نارنجی) را انتخاب می‌کند.

در هر نوبت از بازی یک مهره یک امتیازی روی صفحه قرار داده می‌شود، نفر اول می‌تواند از هر جای صفحه بازی را شروع کند اما جهتِ گذاشتن مهره اول مهم است چرا که تا پایان بازی جهتِ گذاشتن مهره‌ها حفظ می‌شود و باید مهره‌های همرنگ با هم موازی باشند و مهره‌های رنگ مخالف در راستای آن‌ها، عمود بر هم باشند.

دو مهره همرنگ در کنار هم فقط از سمت ضلع بزرگ‌تر (طول) می‌توانند به هم بچسبند و نباید در جریان بازی از ضلع کوچک‌تر و از طول، کنار هم باشند البته با یک خانه فاصله مشکلی نیست.

در صورتی که در یک نوبت با گذاشتن یک مهره مستطیل شکل یک امتیازی، یک خانه از صفحه محصور شود بازیکن به عنوان جایزه با گذاشتن یک مهره سه امتیازی،‌ آن خانه را از ان خود می‌کند.

شما می‌توانید این روزهای پرفاصله را با مهره‌های آبی و نارنجی ارچین به هم نزدیک کنید، اُرچین تمرین خوبی برای همدلی و شروع دوباره است، تجربه کنار هم قرار دادن مهره‌ها در یک صفحه خبر از روزهای خوب می‌دهد که باز هم از کنار هم بودن لذت خواهیم برد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول