اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

حرکت وقف در ابرکوه به سمت رفع نیازهای روز جامعه/وجود هزار رقبه وقفی منفعتی و انتفاعی در ابرکوه

ابطحی رئیس سابق اداره اوقاف ابرکوه به بیان اینکه هزار رقبه وقفی اعم از منفعتی و انتفاعی در شهرستان ایجاد شده است گفت: در سال‌های گذشته اقبال عمومی متناسب با نیازهای روز جامعه بیشتر شده و نیات واقفین به سمت رفع نیازهای روز جامعه حرکت کرده است.

حرکت وقف در ابرکوه به سمت رفع نیازهای روز جامعه/وجود هزار رقبه وقفی منفعتی و انتفاعی در ابرکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، طی مراسمی در فرمانداری ابرکوه، آیین تکریم و معارفه روسای اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برگزار و طی آن از تلاش‌های سید محسن ابطحی تقدیر و ابوالفضل زمانی به عنوان مدیر جدید این مجموعه معرفی شد.

ابطحی در حاشیه این مراسم به بیان گوشه از عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود پرداخت و اظهار کرد: شهرستان ابرکوه دارای هزار رقبه وقفی اعم از منفعتی و انتفاعی است که درآمد موقوفات در جهت نیات واقفین و عمدتاً در زمینه فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و خیریه هزینه می‌شود.

رئیس سابق اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه، افزود: اکثر رقبات وقفی شهرستان مزروعی بوده و در سال‌های گذشته رشد چشمگیری را در حوزه درآمد موقوفات داشتیم. پیش‌ازاین اوقاف ابرکوه وضعیت چندان مناسبی نداشت اما با تلاش‌های مجموعه همکاران در سال‌های اخیر قطار اوقاف ابرکوه با پتانسیل بالایی که دارد، با سرعت بیشتر از گذشته در حال حرکت است.

وی در رابطه با اخذ سند مالکیت موقوفات اذعان کرد: تا چند سال گذشته توفیق چندانی در زمینه اخذ سند مالکیت نداشتیم؛ اما با یاری خدا امروز بیش از 5 میلیون مترمربع از اراضی وقفی شهرستان سنددار شده است درحالی‌که پیش‌ازاین کمتر از یک هکتار از اراضی وقفی سنددار بودند.

این مسئول ادامه داد: در حوزه وقف‌های جدید در سال‌های گذشته اقبال عمومی متناسب با نیازهای روز جامعه بیشتر شده و نیات واقفین به سمت رفع نیازهای روز جامعه حرکت کرده است و برای اولین بار در سال گذشته موقوفه‌ای با هدف کمک به رشد علم و فناوری شهرستان ایجاد شد.

ابطحی ابراز کرد: در مجموع با مشاوره‌های مناسبی که به واقفین داده شده به‌طورکلی نیات موقوفات از انحصار روضه‌خوانی خارج و به سمتی هدایت می‌شود که گره‌گشای مشکلات روز جامعه باشد.

در ادامه رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیز به بیان اهم برنامه‌های آتی این اداره پرداخت و گفت: قصد داریم با رویکرد جهادی و در راستای تحقق منویات رهبری و اهداف نظام اسلامی و رسالت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه جهت شناسایی و احیا موقوفات و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی وارد صحنه شویم.

ابوالفضل زمانی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت روحانیون در ترویج فرهنگ وقف، تعامل با ادارات دولتی و شورای شهر، پیگیری حقوق موقوفات، به‌روزرسانی نیات و اجرای آن‌ها از دیگر برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه خواهد بود.

انتهای پیام/90027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول