اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام صهیونیست: اگر شهرک‌سازی متوقف شود، الحاق را نمی‌پذیریم

یک مقام محلی رژیم صهیونیستی با تاکید بر لزوم تداوم توسعه و ساخت‌وساز در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری، از برخی جزئیات آمریکایی‌ها از طرح معامله قرن ابراز نگرانی کرد.

مقام صهیونیست: اگر شهرک‌سازی متوقف شود، الحاق را نمی‌پذیریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شلومو نعمان» رئیس شورای گوش‌عتصیون، می‌گوید اگر طرح اشغال سی درصد از کرانه باختری به توقف ساخت‌وساز در شهرک‌های صهیونیست‌نشین منجر شود، آن را قبول نمی‌کنند.

نعمان شامگاه دوشنبه در مصاحبه با وبگاه «عاروتص‌شوع»، درباره طرح کابینه جدید تل‌آویو برای اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری گفت: «ما بسیار نگران هستیم. از یک طرف درباره الحاق با ما سخن گفته شده و ما را تهییج کرده‌اند، اما چیزی که اخیراً توسط [دیوید] فریدمن [سفیر آمریکا] منتشر شد و چیزهایی که از طرف آمریکایی می‌شنویم، بسیار نگران‌کننده هستند».

وی با ادعای اینکه در نقشه مرزبندی‌های طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن»، شهرک‌های اسرائیلی در مکان بسیار دردسرسازی قرار خواهند گرفت، هشدار داد که ساکنان این شهرک‌ها، طرح الحاق را در صورتی که ساخت‌وساز را متوقف کند، نمی‌پذیرند.

به نوشته این پایگاه خبری، رئیس شورای گوش‌عتصیون - مجموعه‌ای از شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در حد فاصل بیت‌لحم و الخلیل با حدود ۶۰ هزار ساکن - مدعی شد: «اگر مجوزی برای هیچ ساخت‌وسازی در مناطق [الحاق‌شده] صادر نشود، این چه نوع حاکمیتی است؟ [کابینه‌های قبل] نتوانستند آنها را تخلیه کنند، اکنون شما می‌خواهید ساخت‌وساز در آنجا را متوقف کنید؟»

بر این اساس، وی با ادعای اینکه در طرح معامله قرن، چنین چیزی به آنها گفته نشده است، اظهار داشت: «صراحتاً به ما گفته شد که قوانین اعمالی بر این مناطق، شبیه تل‌آویو خواهد بود... آیا کاخ سفید به ما می‌گوید که در کجای تل‌آویو، ساخت‌وساز کنیم؟»

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت ترامپ، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

«نفتالی بنت» رئیس حزب یامینا و وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی نیز با تروریستی ادعا کردن دولت فلسطینی آتی در منطقه، مدعی شد تشکیل این دولت فاجعه و تهدیدی موجودیتی برای این رژیم خواهد بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول