اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اثر معکوس افزایش قیمت نفت بر ارزش «روبل» و «تنگه»

مدیر عامل مرکز تحقیقات اقتصاد کاربردی قزاقستان گفت: اگر بانک روسیه مداخلات ارزی را متوقف کند، روبل تضعیف می‌شود و نرخ دلار در برابر روبل رشد می‌کند.

اثر معکوس افزایش قیمت نفت بر ارزش «روبل» و «تنگه»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «آلژاس تولی‌اف» مدیر عامل مرکز تحقیقات اقتصاد کاربردی قزاقستان در مورد این که چگونه رشد قیمت نفت می‌تواند به تضعیف ارزهای روسی و قزاقی در مقابل دلار منجر شود، گفت: به نظر می‌رسد بازارهای جهانی به نشست جدید اعضا اوپک خوشبین هستند و البته سهمیه روسیه در این زمینه حفظ می‌شود.

در برابر این وضعیت قیمت نفت «برنت» همچنان در حال افزایش و به سطح 39 دلار برای هر یک بشکه متمرکز شده است.

بنابر گزارش آژانس «آرگوس»، هفته گذشته مارک روسی نفت «اورالس» در برابر نفت برنت با حداکثر حق بیمه 2.3 - 2.8 دلاری برای هر یک بشکه معامله شد. با کاهش بیشتر عرضه نفت روسیه به اروپا این روند می‌تواند ادامه یابد.

در این راستا، روبل همچنان در مقابل دلار تقویت (69 روبل یک دلار) می‌شود که در شرایط مختلف همچون دینامیکی برای تقویت نرخ تنگه در مقابل دلار تا محدوده هدف (تا 405-407 تنگه برای یک دلار) تعیین می‌شود.

در همین حال، قیمت نفت اورالس به پول روسیه به سطح بودجه‌ بازگشته و این امر به این معنی است که بانک روسیه می‌تواند مداخلات ارزی با فروش ارز از صندوق ثروت ملی خود را متوقف کند. در این صورت نرخ دلار/روبل و البته نرخ دلار/تنگه می‌تواند تنظیم و صعود کند.

به عبارت ساده‌تر اگر بانک روسیه مداخلات ارزی را متوقف کند، روبل تضعیف می‌شود و نرخ دلار در برابر روبل رشد می‌کند که به نوبه خود این امر بر افزایش قیمت دلار در برابر تنگه قزاقی تاثیر خواهد گذاشت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول