اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

خیز ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی/ شناسایی ۶۹۲ بیمار در استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در خراسان‌جنوبی با شناسایی هفت مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۶۹۲ نفر رسید.

خیز ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی/ شناسایی ۶۹۲  بیمار در استان

کامبیز مهدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۹ آزمایش مشکوک به کرونا در استان انجام شد که نتیجه هفت مورد مثبت و مابقی منفی بوده است.

وی با بیان اینکه از هفت مبتلای جدید سه نفر در بیرجند، سه نفر در قاین و یک نفر در سرایان هستند، بیان داشت: مجموع مبتلایان به کرونا (بهبود یافتگان، فوت‌شدگان و بستری‌شدگان) در استان به ۶۹۲ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مطرح کرد: از روز نخست شیوع کرونا در استان تا کنون از پنج هزار و ۹۱۴ آزمایش انجام شده، پنج هزار و ۲۲۲ نفر تست‌شان منفی و ۶۹۲ نفر جواب تست‌شان مثبت شد.

مهدی‌زاده با اشاره به آمار مبتلایان در شهرستان‌ها، تبیین کرد: مجموع مبتلایان کرونا در بیرجند ۲۱۹ نفر، درمیان ۸۴ نفر، طبس ۱۵۴ بیمار، قاین ۷۲ نفر، زیرکوه ۴۶ نفر، سرایان ۴۲ نفر، فردوس ۲۷ نفر، بشرویه ۱۹ نفر، سربیشه هشت نفر، خوسف چهار نفر و نهبندان ۱۷ نفر هستند.

وی تبیین کرد: از مجموع مبتلایان کرونا در استان، ۶۳۹ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و هشت نفر در بیمارستان‌ها بستری‌اند که حال عمومی یک بیمار وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوت ناشی از ویروس کرونا در استان نداشتیم، افزود: تعداد فوت‌شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان‌جنوبی همان ۴۵ نفر هستند.

مهدی‌زاده در پایان گفت: تاکنون در غربالگری مرحله دوم بیماری کرونا تعداد ۴۷۴ هزار و ۹۰۴ نفر افراد بالای ۱۵ سال در استان خراسان‌جنوبی غربال شدند.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول