اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

همبستگی دانشجویان در شرایط مبارزه با کرونا افزایش یافت

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: مجموعه اقدامات و ارتباطاتی که بین دانشجویان برای مقابله با شیوع کرونا صورت گرفت باعث شد همبستگی، مشارکت اجتماعی و تاب‌آوری دانشجویان افزایش یابد.

همبستگی دانشجویان در شرایط مبارزه با کرونا افزایش یافت

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، مراسم اختتامیه مسابقه ترم کرونایی با حضور برخی از مسئولان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم و دانشگاه تهران در محل تالار امیرکبیر دانشگاه تهران به صورت مجازی برگزار شد.

منصوره سادات صادقی، مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان دراین مراسم گفت:حدود دو هفته بعد از شیوع جدی کرونا در کشور، شاهد یک جریان پویا و سیال دانشجویی در کشور بودیم و همه دانشگاهیان وارد جریان مدیریت بحران کرونا شدند و پویش‌های مدیریت بحران کرونا راه‌اندازی شد که با استقبال دانشجویان همراه بود.
وی ضمن اشاره به راه‌اندازی کمپین دانشجویی در خانه بمانیم گفت: این پویش در آن دوران توانست کمک بزرگی کرده و مشارکت اجتماعی دانشجویان را افزایش دهد و دانشجویان احساس کردند که می توانند در جامعه مشارکت فعال داشته باشند.
مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در زمینه مسابقه ترم کرونایی گفت: در دوران بحران ما نیازمند حمایت اجتماعی هستیم که با برگزاری این مسابقات حمایت های اجتماعی شکل گرفت و ایده های جدیدی برای مدیریت بهتر بحران و کمک به توانمندی ها مطرح شد.
صادقی ادامه داد: در فرآیند این مسابقه آثار زیادی در زمینه های هنری، و روانشناختی در کمیته داوری مطرح و شاخص ها تعیین و بررسی شد و زحمات زیادی توسط تیم اجرایی مرکز مشاوره دانشگاه تهران انجام شد.
وی افزود: به هر حال کرونا، ترم کرونایی و کمپین دانشجویی در خانه بمانیم درس هایی داد که معنی آن این بود ظرفیت ترمیم خویش را پیدا کنیم و امیدواریم در ادامه این پویش ها با راه اندازی جریاناتی این چنینی تاب آوری و همدلی دانشجویان را افزایش بدهیم.
مسابقه کشوری ترم کرونایی با مشارکت دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان و مرکز مشاوره دانشگاه تهران و کانون همیاران سلامت روان در اسفند ماه ۹۸ برگزار شد.
رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران نیز در این آیین اختتامیه مجازی گفت: یک هزار و ۱۰۴ اثر به دبیرخانه مسابقه ادبی، هنری، و بهداشت روان ترم کرونایی ارسال شد.
وی افزود: در مجموع ۲۲ دانشجو در بخش‌های عکس، کاریکاتور، مقاله کوتاه، شعر و بخش های دیگر به عنوان برگزیدگان رویداد ادبی، هنری، و بهداشت روان ترم کرونایی معرفی شدند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول