اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ثبت تقاضای ایرلاین‌ها در ‌«کارا»/‌پروتکل‌ها رعایت نشود به محدودیت‌ قبلی پروازها برمی‌گردیم

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: رعایت نکردن پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، بازگشت به محدودیت‌های قبلی بخش هوایی را به دنبال خواهد داشت.

ثبت تقاضای ایرلاین‌ها در ‌«کارا»/‌پروتکل‌ها رعایت نشود به محدودیت‌ قبلی پروازها برمی‌گردیم

رضا جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: پروازهای شرکت‌های هواپیمایی در حال انجام است ولی عادی شدن وضعیت پروازها، منوط به رعایت دقیق پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی ضمن تأکید بر لزوم رعایت همه‌جانبه پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از سوی فرودگاه‌ها، شرکت‌های هواپیمایی و عوامل پروازی، تأکید کرد: قطعا رعایت نکردن پروتکل‌ها بازگشت به محدودیت‌های قبلی را به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی سازمان‌ هواپیمایی کشوری با اشاره به توقف پروازها در دوران شیوع کرونا، افزود: با رفع محدودیت‌ها در استان‌ها، روند پروازها رو به افزایش است و در مسیرهای مختلف انجام پروازها را شاهد هستیم، اما طبیعی است این رفع محدودیت منوط به رعایت دقیق پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت است و چنانچه تعللی در این حوزه در کل صنعت رخ دهد، بی‌تردید با بازگشت محدودیت‌های قبلی مواجه خواهیم شد.

وی تأکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری بر اجرای پروتکل‌های وزارت بهداشت را به صورت مستمر نظارت دارد.

* ‌ثبت تقاضای وام حمایتی در سامانه کارا ادامه دارد

وی درباره آخرین وضعیت تسهیلات حمایتی شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: طبق اطلاعاتی از قبل اعلام شد، شرکت‌های هواپیمایی زیان‌دیده از شیوع کرونا در حال ثبت تقاضای خود در سامانه کارا هستند و در حال گذراندن مقدمات دریافت بسته حمایتی هستند.

سخنگوی سازمان  هواپیمایی کشوری افزود: پیش از این قرار شده بود در هفته جاری کارهای ثبت فرم‌های مربوطه از سوی شرکت‌های هواپیمایی تکمیل شود تا مبلغ تعیین شده به آنها پرداخت شود.

جعفرزاده افزود: 2400 میلیارد تومان تسهیلات از سوی دولت برای شرکت‌های هواپیمایی و فعالان حمل و نقل هوایی زیان‌دیده از کرونا در نظر گرفته شده است.

سخنگوی سازمان  هواپیمایی کشوری اضافه کرد: شرکت‌های هواپیمایی و حمل و نقل هوایی مسافری پس از طی مراحل، به بانک عامل برای دریافت این تسهیلات معرفی می‌شوند.

به گزارش فارس، پیش از این وزیر راه و شهرسازی از پرداخت 8 هزار میلیارد تسهیلات به شرکت‌های حمل و نقل مسافری آسیب‌دیده از کرونا خبر داده بود.

به گفته محمد اسلامی سهم شرکت‌های هواپیمایی از این محل حدود 2400 میلیارد تومان است که البته تخصیص این رقم به شرکت‌ها در صورت عدم تعدیل نیروهای خود در سه ماه اخیر و طبق فهرست بیمه‌نامه بهمن 98 است.

شرکت‌های هواپیمایی بابت دریافت تسهیلات حمایتی از روز‌ ۱۲ خرداد امکان ‌‌ثبت تقاضای خود در سامانه کارا را دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول