اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

ایجاد مدیریت یکپارچه پژوهشی در شهرداری تهران

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با اشاره به فعالیت سامانه پژوهشیار و ثبت همه پژوهش‌های انجام شده در آن گفت: این سامانه کمک خواهد کرد تا به مدیریت یکپارچه پژوهش در شهرداری تهران دست پیدا کنیم.

ایجاد مدیریت یکپارچه پژوهشی در شهرداری تهران

به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، مجید فراهانی در دومین گردهمایی آشنایی ذیحسابان شهرداری تهران با حضور  محمد حسین بوچانی، رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، زارع علی، مدیر کل اموال شهرداری تهران و 69 نفر از ذیحسابان سازمان ها، مناطق 22گانه، شرکت‌ها و معاونت های مدیریت شهری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: ذیحسابان در شرایط سخت مالی وظیفه سنگین نظارت بر چگونگی هزینه کرد بودجه شهرداری تهران را برعهده دارند.

وی با اشاره به تبصره 26 قانون بودجه سال 99 شهرداری تهران ادامه داد: در این بند از قانون بودجه سال 99 شهرداری تهران تاکید شده است تمامی پژوهش هایی که در شهرداری تهران انجام می شود، با هماهنگی بیشتری با مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران اجرا شود.

دبیر کمیته بودجه شورای شهر تهران با اشاره به تجربه انجام پروژه های پژوهشی در شهرداری تهران در سال های گذشته بیان کرد:  یکی از مشکلات تاریخی شهرداری تهران در سال های گذشته تعریف پروژه های مطالعاتی و پژوهشی تکراری و یا با کیفیت بسیار پایین در سطح مناطق، سازمان ها، شرکت و معاونت ها بود. 

وی با بیان اینکه در گذشته ساده ترین راه برای هزینه کرد بودجه شهرداری تهران انجام پروژه های مطالعاتی بود، یادآور شد به همین دلیل ما شاهد هزینه کرد بودجه برای انجام مطالعات با کیفیت پایین در مجموعه شهرداری تهران بودیم که هیچ گونه بازخورد و عملکردی در شهرداری تهران نداشت. 

فراهانی تاکید کرد: بر همین اساس با هدف انجام هماهنگی کلان در این حوزه چند اقدام بسیار تاثیرگذار با همکاری شورای شهر تهران در این حوزه انجام شد که نخستین اقدام راه اندازی سامانه  پژوهش یار بود که سال گذشته به بهره برداری رسید. بر این اساس تمامی سازمان ها و شرکت ها و مناطق موظف شدند کلیه اقدامات مطالعاتی خود را در این سامانه به ثبت برسانند.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر در تبصره 26 قانون بودجه این تاکید را داشت که هیچ گونه مطالعاتی در شهرداری تهران نمی تواند انجام شود مگر اینکه از قبل مراحل تصویب آن را در مرکز مطالعات ازطریق ثبت در سامانه پژوهش ها گذرانده باشد، گفت: درخواست من از ذیحسابان این است اگر پژوهشی قرار است انجام شود بر اساس تبصره 26 قانون بودجه عمل کنند. 

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در ادامه این گردهمایی بیان کرد: در تبصره 26 آمده است: کلیه پروژه ها و طرح های پژوهشی موضوع این تبصره در چارچوب برنامه مصوب 5 ساله شهر تهران و مصوبات شورای شهر و ابلاغیه های شهرداری تهران انجام خواهد شد و به منظور جلوگیری از تکرای و موازی کاری در انجام موازی کاری مناطق 22گانه، معاونت ها و سازمان ها و موسسات وابسته به شهرداری تهران موظف هستند عناوین پژوهشی مربوط به خود را به همراه مستندات در سامانه پژوهش یار شهرداری تهران ثبت کنند. 

محمد حسین بوچانی افزود: این تبصره مکلف می کند تمام سازمان ها و شرکت ها مناطق و معاونت ها هر پژوهشی را که چه در سال 99 انجام می دهند و چه  در سنوات قبل انجام داده اند باید در سامانه پژوهشیار ثبت کنند. 

وی با بیان اینکه نخستین درخواست من از تمامی ذیحسابان، ثبت موضوع تمامی عنوان پژوهشی و مطالعه شده از منابع شهرداری تهران چه در ادوار گذشته و چه در سال جاری است، توضیح داد: با ثبت پژوهش های سنوات قبل است که ما می توانیم به مدیریت دانش در مجموعه شهرداری تهران بپردازیم و از انجام پروژه های تکراری در شهرداری تهران جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول