اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برخورد قانونی با واحدهای تولیدی آلاینده در سمنان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: با واحدهایی که به آلودگی هوا و محیط‌زیست دامن می‌زنند، در چارچوب قانون برخورد می‌شود.

برخورد قانونی با واحدهای تولیدی آلاینده در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر عبدوس ظهر امروز در جلسه کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک در سمنان اظهار کرد: اداره کل محیط‌زیست استان سمنان با اتخاذ رویه‌های اصولی و در چارچوب قانون در کنار فعالان اقتصادی و صنعتگران است.

وی تصریح کرد: اداره کل محیط‌زیست استان سمنان حامی واحدهای تولیدی و صنعتی استان که ضوابط قانونی زیست‌محیطی را رعایت می‌کنند، خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان اضافه کرد: اخذ مجوزهای سرمایه‌گذاری بر اساس رهیافت‌های اصولی در اداره کل محیط‌زیست استان سمنان تسهیل شده است.

عبدوس اضافه کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی استان برای اجرای طرح‌های زیست‌محیطی همراه هستند؛ اما با واحدهایی که به آلودگی هوا و محیط‌زیست دامن می‌زنند، در چارچوب قانون برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: اعطا و لغو مجوزهای محیط‌زیستی واحدهای تولیدی با هماهنگی مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی مربوط و با تکیه بر ضوابط قانونی است.

هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان برای جذب سرمایه‌گذار

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان نیز گفت: هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در جذب سرمایه‌گذار و همراهی با فعالان اقتصادی در ماه‌های گذشته ارزنده و مطلوب است.

حبیب‌الله خجسته‌پور افزود: اجرای دقیق ملاحظه‌های زیست‌محیطی باتوجه به سبک زندگی کنونی اجتناب‌ناپذیر است و بر اساس رهیافت‌های قانونی، تمام مسایل در این حوزه در گام اجرایی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی استان رعایت چارچوب‌های زیست‌محیطی را جزئی از برنامه‌های کاری خود می‌دانند و نسبت به جایگاه محیط‌زیست ارزش قائل هستند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان تصریح کرد: در کنار توجه به قوانین در حوزه محیط‌زیست، باید در سال جهش تولید حمایت‌های ویژه‌ای از واحدهای تولیدی و صنعتی استان شود و دستگاه‌های اجرایی تمام‌قد در کنار فعالان اقتصادی باشند.

بررسی  ۱۸ پرونده زیست‌محیطی 

در این نشست، در ارتباط با ۱۸ پرونده کمیسیون ماده ۱۱ (قانون هوای پاک) بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه، درباره پرونده‌های زیست‌محیطی از شهرستان‌های شاهرود، مهدی‌شهر، آرادان، گرمسار بحث و تبادل نظر شد.

همچنین تأکید شد که اجرای طرح‌های اقتصادی و تولیدی در استان سمنان همانند سال‌های گذشته بر اساس رویکردهای قانونی و رعایت چارچوب‌های زیست‌محیطی است.

به‌صورت مستمر از نواحی و شهرک‌های صنعتی استان برای رعایت مسائل زیست‌محیطی در روند تولید کالا بازدید می‌شود.

در سال جهش تولید واحدهای صنعتی و تولیدی استان با تکیه بر مسائل زیست‌محیطی برای بهره‌وری و افزایش تولید کالا گام بردارند.

حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی در بحث مسائل زیست‌محیطی با پرهیز از کاغذبازی‌های اداری و چارچوب‌های قانونی در سال جهش تولید روزافزون ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول