اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

سوت‌زنی خبرنگار فارس از یک تخلف/ ارائه مستندات به سازمان بازرسی

خبرنگار فارس در بوشهر، طی نامه‌ای مدارک و مستندات احتمال انتقال غیرقانونی 22 هکتار از اراضی دولتی در کنگان به یک شخص را برای تحقیقات بیشتر به سازمان بازرسی ارسال کرد.

سوت‌زنی خبرنگار فارس از یک تخلف/ ارائه مستندات به سازمان بازرسی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهرماه 98 بود که رئیس قوه قضاییه بر تشویق گزارشگران فساد تأکید کرد و اظهار داشت: اگر کسانی به هر دلیلی از فساد مطلع شدند و آن را به مراجع مربوطه گزارش کردند، این افراد باید مورد تشویق قرار بگیرند."

آیت الله سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه خبرنگاران اگر موردی را مشاهده کردند، گزارش دهند، ابراز داشت: «این کار باید مورد تشویق قرار بگیرد که فردی به مسائل حساس شده، پیگیری کرده و نارسایی اجتماعی، اقتصادی و آسیب فرهنگی را به دادستان اعلام کرده است. نباید اجازه دهیم چنین فردی مورد توبیخ قرار بگیرد.»

در دستور کار قرار گرفتن چنین نگرشی در دستگاه قضا نوید و علامت اطمینان بخشی از قرار گرفتن در مسیر درست مبارزه با فساد با تشویق مردم است. از همین رو، هفتم خرداد 99 بود که خبرگزاری فارس اقدام به انتشار گزارش و اسنادی کرد که در آن از احتمال بروز تخلف در انتقال 22 هکتار از اراضی دولتی به یک شخص اشاره‌ شده بود.

همچنین در این گزارش به عدم حضور نمایندگان شرکت نفت و سازمان امور اراضی در جلسه دادگاه این زمین 22 هکتاری اشاره‌ شده بود که در نهایت منجر به صدور رأی به نفع شخص مدعی و به ضرر بیت المال شده بود.

در ادامه پیگیری این موضوع، خبرگزاری فارس  مدارک و مستندات منتشر شده و نشده به دست آمده را جهت بررسی و انجام تحقیقات بیشتر طی نامه‌ای در اختیار سازمان بازرسی استان بوشهر قرار داد. انتظار می‌رود سازمان بازرسی استان بوشهر جهت تنویر افکار عمومی هرچه زودتر به این پرونده ورود کرده و نتیجه را به این خبرگزاری اعلام نماید.


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول