اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

۱۵۰۰ عدد قلیان در مشهد جمع‌آوری و معدوم شد

هزار و ۵۰۰ عدد قلیان جمع‌آوری شده در مشهد روز سه‌شنبه همزمان با هفته بدون دخانیات طی مراسمی در این شهر معدوم شد.

۱۵۰۰ عدد قلیان در مشهد جمع‌آوری و معدوم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد معاون دادستان و سرپرست ناحیه ۶ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در حاشیه مراسم معدوم سازی هزار و ۵۰۰ قلیان جمع آوری شده در مشهد که امروز برگزار شد، گفت: امروز شاهد معدوم سازی قلیان‌هایی هستیم که از بهمن ماه سال گذشته در قالب تیم‌های مشترک در مشهد جمع‌آوری شده‌اند.

اسماعیل رحمانی با بیان اینکه مبارزه با دخانیات یک بحث سلیقه‌ای یا شخصی نیست و طبق قانون عرضه و استعمال دخانیات جرم است، اظهار کرد: این قانون مختص کشور ما هم نیست و دولت جمهوری اسلامی در سال ۱۳۸۴ به این کنوانسیون ملحق شده است و همراه با کل دنیا عزم خود را برای مبارزه با دخانیات نشان داده است.

وی سلامت جامعه را دغدغه اصلی دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: این نهاد به عنوان مدعی‌العموم و حافظ حقوق مردم اجازه نمی‌دهد اشخاصی به بهانه کسب درآمد و یا هر بهانه دیگر سلامت جامعه را به خطر اندازند.

بعد از کنترل کرونا نیز به  عرضه قلیان در اماکن عمومی اجازه داده نخواهد شد

رییس مرکز بهداشت شماره یک مشهد نیز در این مراسم گفت: ششم تا دوازدهم خردادماه هفته ملی مبارزه با دخانیات نام‌گذاری شده است و شعار امسال این هفته حفظ سلامت عمومی در برابر ترفند شرکتهای عرضه کننده مواد دخانی و کنترل بیماری کروناست.

دکتر ناصر امینی افزود: در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا، قلیان به عنوان وسیله مشترک نقش مهمی در انتقال این بیماری دارد و طبق دستور دادستان کل کشور عرضه قلیان در همه مراکز کشور ممنوع است و به طور قطع بعد از کنترل کرونا نیز به  عرضه قلیان در اماکن عمومی اجازه داده نخواهد شد.

وی آموزش و آگاه سازی مردم از عوارض و صدمات دخانیات و نقش آنها در ایجاد سرطان‌های ریه، مری و بیماریهای مزمن تنفسی و همچنین مبارزه با عرضه دخانیات و معدوم سازی قلیان را از جمله فعالیت ها و اقدامات انجام شده در این زمینه برشمرد.

رییس مرکز بهداشت شماره یک مشهد گفت: خوشبختانه طی فعالیت هایی که از بهمن سال گذشته تا امروز به دنبال گشت مشترک با اداره اماکن نیروی انتظامی داشتیم حدود ۱۰ حکم از دادستان برای جمع آوری قلیان در مناطق زیر پوشش مرکز بهداشت شماره یک مشهد صادر شده و به این ترتیب هزار و ۵۰۰ عدد قلیان جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول