اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نخست‌وزیر دولت منطقه کردستان عراق با سفیر آمریکا گفت‌و‌گو کرد

نخست‌وزیر دولت منطقه کردستان عراق و سفیر آمریکا در بغداد مسئله گفت‌و‌گوی استراتژیک میان دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

نخست‌وزیر دولت منطقه کردستان عراق با سفیر آمریکا  گفت‌و‌گو کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر دولت منطقه کردستان عراق، امروز (سه‌شنبه)، با «متیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش وبگاه خبری شبکه «رووداو»، در این گفت‌و‌گو آخرین تحولات عراق، منطقه و راه‌های گسترش روابط منطقه کردستان عراق و آمریکا مورد بررسی قرار گرفت.

 سفیر آمریکا در این ارتباط با اشاره به «اهمیت گفت‌و‌گوی استراتژیک میان ایالات متحده و عراق که قرار است این ماه برگزار شود»، تأکید کرد که «منطقه کردستان در این گفت‌و‌گو شرکت خواهد کرد و بخشی از آن خواهد بود».

متیو تولر در ادامه مدعی شد: «تمام تلاشمان را می‌کنیم تا به عراق و منطقه کردستان و بویژه در پشت‌ سر گذاشتن شرایط سخت حال حاضر اقتصاد این کشور که در نتیجه ویروس کرونا به وجود آمده، کمک کنیم».

در مقابل، مسرور بارزانی نیز بر اهمیت مشارکت منطقه کردستان عراق در این گفت‌وگو تأکید کرد. و گفت که نتایج این گفت‌و‌گو باید به نفع تمام تشکیلات عراق باشد.

پیشتر نیز سفیر واشنگتن در ارتباط با گفت‌و‌گوی راهبردی آمریکا با عراق مدعی شده بود که این گفت‌و‌گو با هدف از میان برداشتن تهدیدهای پیش‌روی عراق صورت می‌گیرد (منظور وی از توافق استراتژیک، توافق سال ۲۰۰۹ است که منجر به همکاری‌های امنیتی و خروج نیروهای آمریکا از عراق شد).

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول