اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

نمایی از سبک زندگی شهری/ ایرانی‌ها 11 ساعت می‌خوابند و 6 ساعت کار می‌کنند

نگاهی سبک زندگی شهری ایرانی‌ها نشان می‌دهد افراد باسواد در طول 24 ساعت 11 ساعت می خوابند و 6 ساعت کار می‌کنند.

نمایی از سبک زندگی شهری/ ایرانی‌ها 11 ساعت می‌خوابند و 6 ساعت کار می‌کنند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مرکز آمار ایران اطلاعات گذران وقت جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر ساکن در نقاط شهری برحسب به وضع سواد (دقیقه و ساعت) را اعلام کرد.

این طرح مربوط به گذراندن وقت در مناطق شهری برای پاییز ۹۸ به ثبت رسیده نشان می‌دهد که در آن نشان می‌دهد افراد با سواد حدود ۳ ساعت و افراد بیسواد حدود یک ساعت زمان خود را برای اشتغال و فعالیت های مرتبط برای بدست آوردن مزد گذاشته‌اند.

همچنین این شهروندان افراد بیسواد پنج دقیقه و افراد باسواد 4 دقیقه وقت خود را برای تولید کالا به منظور استفاده نهایی خودشان صرف کرده‌اند.

این گزارش نشان می‌دهد مخاطبان جامعه آماری پرسش شده در قشر بی‌سواد ۱۲ ساعت و ۱۷ دقیقه و افراد باسواد ۱۱ ساعت و ۸ دقیقه وقت خود را برای رسیدگی و خودمراقبتی (خواب) گذاشته‌اند.

به گزارش فارس، برای برآورد فعالیت‌های اشتغال زا و مرتبط با آن (بدون مزد و بامزد)، باید «خدمات خانگی بدون مزد برای اعضای خانوار» و «خدمات مراقبتی بدون مزد برای اعضای خانوار و خانواده» را به آن افزود. چراکه این خدمات علیرغم آنکه بدون مزد هستند اما منجر به ارزش افزوده می‌شوند. بنابراین مجموع ساعت این سه موضوع برای افراد با سواد 6 ساعت و 14 دقیقه و برای افراد بی سواد 4 ساعت و 36 دقیقه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول