اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

حس و حال مشترک اربعین و پیاده‌روی تا حرم امام خمینی(ره)/افتخار تلاش برای دین و انقلاب

جعفری با بیان اینکه وقتی به نزدیک حرم رسیدیم حس و حال دیدار با امام راحل را داشتیم مانند آنکه امام خمینی(ره) زنده است، می‌گوید: شوق و اشتیاق مردم، چشمان اشک‌آلود و خیس آنان برای دیدن حضرت آقا و شنیدن سخنان ایشان، لذت بخش بود.

حس و حال مشترک اربعین و پیاده‌روی تا حرم امام خمینی(ره)/افتخار تلاش برای دین و انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، سالروز رحلت امام خمینی(ره) یادآور سفر ابدی مردی است که با اخلاص به میدان ترویج آموزه‌های اسلام ناب محمدی(ص) وارد شد و پس از ۱۵ سال تبعید انقلابی را به ثمر نشاند که رژیم طاغوتی پهلوی با داعیه دو هزار و ۵۰۰ ساله حکومت شاهنشاهی را با فریاد‌های ملت به‌پا خواسته را تغییر داد.

حضور گسترده مردم در تشییع پیکر امام راحل که «گینس» آن را با حضور ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به عنوان پر‌تعداد‌ترین تشییع پیکر در خود ثبت کرد، بیانگر ارادت قلبی میلیونی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود.

هر سال شاهد حضور ارادتمندان به ایشان در بهشت‌زهرا هستیم و پیاده‌روی تا حرم مطهر هم از مواردی است که توسط ارادتمندان به ایشان انجام شد.

با دو ارادتمند به امام راحل که در سال‌های گذشته اقدام به پیاده‌روی برای حضور در مرقد امام راحل کردند، مصاحبه‌ای انجام شد که جالب توجه است.

*حس و حال مشترک اربعین و پیاده‌روی تا حرم امام خمینی(ره)

 

احسان جعفری در سال ۱۳۸۶ به همراه بسیجیان و پاسداران چالوس که حدود ۵۰ نفر را شامل می‌شد با پای پیاده به مرقد امام راحل رهسپار شدند.

وی با اشاره به اینکه یک هفته در راه بودیم و فضای معنوی همراه با دعا و مناجات برگزار شد، افزود: راهپیمایی حال و هوای معنوی داشت و در مسیر هم ذکر می‌گفتیم و برنامه‌های فرهنگی و دعا‌های مختلف هم قرائت شد.

جعفری از آرامش روحی این راهپیمایی و جدایی از درگیری‌های فکری و روحی دنیوی خبر داد و افزود: از شهرها و روستا‌های مختلف رد می‌شدیم و مردم استقبال می‌کردند و خودروها هم با بوق و چراغ با ما همراهی می‌کردند و در مساجد بین‌راهی، مردم و روحانیون با ما صحبت می‌کردند و در مراسم‌های ما حضور داشتند.

هوا گرم و حرکت در زیر آفتاب همراه با تعرق بود و برخی از جاده‌های هم نامساعد بود ولی مشاهده حرم امام راحل حال و هوای دیگری برای آنان داشت.

جعفری با بیان اینکه وقتی به نزدیک حرم رسیدیم حس و حال دیدار با امام راحل را داشتیم مانند آنکه امام خمینی(ره) زنده است و جمعیت زیادی در حال حضور در مرقد مطهر امام بودند و در روز ۱۴ خرداد فضا شلوغ و با ازدحام بود، خاطر نشان کرد: شوق و اشتیاق مردم و چشمان اشک‌آلود و خیس آنان برای دیدن حضرت آقا و شنیدن سخنان ایشان و اشتیاق عمومی مردم برای انتظار حضور ایشان برای ما علاقمندان به مقام معظم رهبری، لذت بخش بود.

وی که سابقه حضور در راهپیمایی عظیم اربعین را هم دارد، گفت: برای من راهپیمایی اربعین و مسیر مرقد امام راحل حس و حال مشترکی را داشت.

*افتخار تلاش برای دین و انقلاب

 

داریوش عبدی که جوشکار، راننده بازنشسته البرز مرکزی و عکاس آسمان و طبیعت است و در سال‌های گذشته با هماهنگی ناحیه مقاومت بسیج سوادکوه و از مسیر «هراز» در مرقد مطهر امام راحل حضور یافت.

وی با ۳۸ کیلو بار حرکت کرد و شب اول در سپاه آمل استراحت کرد و شب دوم در «رینه» و شب سوم در «آب‌علی» اتراق کرد و چهار روز در مسیر حرکت کرد.

 

عبدی با اشاره به اینکه تمرکزم به راهپیمایی بود و به اطراف توجه زیادی نداشتم ولی «خسته نباشیدها» و «ای ولّا»‌گفتن را از عابرین و ماشین‌ها می‌شنیدم.

هوا گرم بود و  پاها‌و ناخن‌های این ارادتمند به امام راحل، ورم کرده بود ولی معتقد بود که تلاش برای دین و انقلاب، افتخار‌آفرین است.

عبدی که نام مستعارش، «جان‌نثار عبدی‌‎الاشتی» است ۶ فرزند و ۶ نوه دارد و در دوران دفاع مقدس هم در منطقه شلمچه حضور داشت.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول