اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

وجود ۴۴ نقطه حادثه‌خیز در لرستان/محور کمربندی؛ رکوردار تصادفات در بروجرد

دبیر شورای ترافیک لرستان گفت: ۴۴ نقطه حادثه‌خیز در لرستان وجود دارد که از این تعداد ۱۱ نقطه در شهرستان بروجرد واقع شده است.

وجود ۴۴ نقطه حادثه‌خیز در لرستان/محور کمربندی؛ رکوردار تصادفات در بروجرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حمیدرضا کشاورز عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی ترافیک لرستان که در فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: محور کمربندی پرحادثه‌ترین مسیر در بروجرد بوده و سالانه بستر وقوع تصادفات بسیاری است.

وی با مقایسه آمار تصادفات درون شهری لرستان طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ بیان کرد: مجموع تصادفات درون شهری سال ۹۷ در استان ۲۷ هزار و ۳۹۷ مورد و در سال ۹۸ با کاهش ۱۴.۵ درصدی به ۲۲ هزار و ۴۱۵ مورد رسیده است.

دبیر شورای ترافیک لرستان خاطر نشان کرد: آمار وقوع تصادفات درون‌شهری طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ در شهرستان بروجرد به ترتیب ۶ هزار و ۹۹ و ۵ هزار و ۷۵۱ مورد و با کاهش ۶ درصدی همراه بوده است.

کشاورز با اشاره به سهم ۲۲ درصدی تصادفات درون‌شهری بروجرد در مقایسه با مجموعه تصادفات رخ داده در سال ۹۷ در لرستان بیان کرد: این سهم در سال ۹۸ به ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: مجموع تصادفات منجر به فوت سال ۹۷ در لرستان ۵۸ مورد بوده که در سال ۹۸ به ۵۹ مورد افزایش یافته است.

دبیر شورای ترافیک لرستان تاکید کرد: تصادفات منجر به فوت در سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷ در بروجرد از ۱۳ به ۸ مورد کاهش یافته و کاهش ۳۸ درصدی به خود دیده است.

کشاورز تصریح کرد: مجموع تصادفات منجر به جرح در لرستان از ۴ هزار و ۳۰۵ مورد در سال ۹۷ با کاهش ۱۵ درصدی به ۳ هزار و ۶۴۹ مورد در سال ۹۸ رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: تصادفات منجر به جرح در بروجرد نیز در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به ترتیب ۵ هزار و ۸۶ و ۴ هزار و ۲۶۷ مورد بوده است.

دبیر شورای ترافیک لرستان بیان کرد: در سال ۹۸ مجموع تصادفات رخ داده در لرستان و بروجرد به ترتیب با کاهش ۱۸ و ۶ درصدی همراه بوده است.

کشاورز با اشاره به فراوانی تصادفات رخ داده در نقاط حادثه‌خیز بروجرد افزود: محور کمربندی، خیابان تختی و منطقه علی‌آباد به ترتیب با ۴۱، ۳۱ و ۱۴ فقره تصادف در سال ۹۸ بیشترین فراوانی تصادف را داشته‌اند.

وی به نقش عابران پیاده در وقوع بیشترین تصادفات شهری در بروجرد اشاره و تاکید کرد:  از این‌رو توجه به جریان‌بندی ترافیک در معابر شهری با هدف کاهش تصادفات از اهمیت بالایی برخوردار است.

دبیر شورای ترافیک لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود ۱۱ نقطه از ۴۴ نقطه حادثه‌خیز لرستان در شهرستان بروجرد ادامه داد: نقش محور کمربندی در افزایش آمار تصادفات منجر به جرح و فوت در بروجرد بسیار بارز است.

کشاورز باشه به نقش شهرستان بروجرد در اتصال استان‌های غربی به جنوبی کشور تصریح کرد: حجم بالای تردد در کمربندی آن هم با وجود مشکلات این محور ضرورت ایمن‌سازی این مسیر را هرچه بیشتر می‌کند.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول