اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آخرین وضعیت طرح نفیلین سینیت سراب

معاون امورمعادن و صنایع معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت احیای طرح نفلین سینیت سراب و شهرک صنعتی پایین دستی آن و نفلین سینیت کلیبر را ‌از دیگر برنامه‌های راهبردی سازمان صمت استان برای سال جاری برشمرد.

آخرین وضعیت طرح نفیلین سینیت سراب

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز داریوش اسماعیلی امروز در نشست مشترک با رئیس سازمان صمت استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به ظرفیت بالای معادن و صنایع معدنی بسیار ارزشمند استان آذربایجان شرقی بویژه در حوزه مس، نفلین سینیت و فولاد اظهار داشت: تقویت بازار های قبلی و شناسایی بازارهای جدید برای صنایع معدنی استان ها از اقدامات بسیار اثربخش در این حوزه ارز آور و اشتغالزاست.

وی از امضاء تفاهمنامه سه جانبه ای بین سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو )، معاونت معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت و همچنین سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی خبر داد و افزود: این تفاهم نامه در راستای ماده 5 قانون معادن و به منظور توسعه همکاری در زمینه اکتشاف، استخراج و فراوری مواد معدنی، بهره گیری از ظرفیت‌ها، تجارب و توانایی‌های هر بخش، هم افزایی و توسعه توان ملی در ایجاد ثروت در حوزه معدن امضا شده به طوری که زمینه سازی جلب مشارکت بیشتر بخش‌های خصوصی و تعاونی کشور در امور معدن را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان صمت استان با اشاره به رشد 150 درصدی صدور پروانه اکتشاف در دو ماهه اول سال جاری نسبت به سال 98 ، گفت: طی فروردین و اردیبهشت 99 که به عنوان سال جهش تولید از آن یاد می شود، برای 2 واحد معدنی با تناژ اسمی 825 هزار تن و ذخیره قطعی حدود 6 میلیون تن پروانه بهره برداری صادر شده است.

حبیب امین زاده عاری بودن مواد و صنایع معدنی از تحریم‌ها را یک فرصت بسیار مغتنم برای استان دانست و پیگیری طرح‌های تکمیل زنجیره مس سونگون شامل فاز سوم تغلیظ و کاتد در شهرک تخصصی صنعتی پایین دستی مس ورزقان، طرح‌های تکمیل زنجیره فلزات اساسی شامل شمش، بیلت، آهن اسفنجی و ورق فولادی ، احیای طرح نفلین سینیت سراب و شهرک صنعتی پایین دستی آن و نفلین سینیت کلیبر را ‌از دیگر برنامه‌های راهبردی سازمان صمت استان برای سال جاری برشمرد.

وی گفت: طرح‌های تکمیل زنجیره کانی غیرفلزی شامل طرح الیاف شیشه مرند، طرح خاک چینی و آهک هیدراته، طرح‌های تکمیل زنجیره معادن زغال سنگ نیز از دیگر اقدامات مهم حوزه معدن در استان است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان از صدور تعداد 10 مجوز برداشت برای معادن با تناژ اسمی حدود140 هزارتن خبر داد و افزود: سال 99 تمام همت خود را برای توسعه معدنی استان و احیای معادن بکار خواهیم بست .

وی جلوگیری از خام فروشی را از برنامه های محوری سازمان صمت استان برشمرد و اظهار داشت : معدن و صنایع معدنی زیربنای صنایع بزرگ بوده و لازم است که با اجماع و همت همگانی به سمت نهادینه کردن توانمندی‌های معدنی و حمایت از سرمایه گذاری در این بخش حرکت کنیم و با ارتقا دانش معدنی به علوم روز و فناوری‌های نوین معدنی در کنار بهره‌مندی از صنایع دانش بنیان در توسعه صنایع معدنی و بخش استحصال برنامه‌ریزی کنیم .

انتهای پیام/60001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول