اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

لزوم شکل‌گیری نهضت اشتغال‌زایی در زندان‌های مازندران

مدیرکل زندان‌های مازندران بر لزوم شکل‌گیری نهضت اشتغال‌زایی در زندان‌های استان تأکید و منویات مقام معظم رهبری و سند تحول قضایی را نقشه راه و محور توسعه قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها برشمرد. 

لزوم شکل‌گیری نهضت اشتغال‌زایی در زندان‌های مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی استادی عصر امروز در جلسه شورای اداری و برنامه‌ریزی بر لزوم شکل‌گیری نهضت اشتغال‌زایی در زندان‌های استان تأکید و منویات مقام معظم رهبری و سند تحول قضایی را نقشه راه و محور توسعه قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها برشمرد.  

وی افزود: بر طبق دستور رئیس قوه قضاییه سند تحول قضایی به زودی اجرایی خواهد شد و سازمان زندان‌ها هم بخشی از این تحول است و ما هم باید برای تحقق اهداف آرمانی قوه قضاییه آماده باشیم. 

استادی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد کاهش جمعیت کیفری بیان کرد:  یکی از مهمترین بخش تحول در قوه قضاییه بحث کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها است که باید با همدلی و تعامل مناسب و پشتکار قوی در مسیر تکاملی این تحول گام برداشت. 

این مسؤول تصریح کرد: یکی دیگر از مباحث اصلی در سند تحول سالم سازی زندان‌ها است و این سالم سازی زیباسازی‌ها، افزایش سرانه فضای فیزیکی، سیاستگذاری‌های مناسب و تدوین برنامه‌های جامع برای گروه‌های مختلف هدف در زندان‌ها را شامل می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: توانمندسازی زندانیان از مهم‌ترین مقوله اصلاح و تربیت در راستای بازگشت سعادت‌مندانه زندانیان به جامعه است که با ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی، هنری، ورزشی، کتاب‌خوانی و اشتغال و حرفه آموزی محقق خواهد شد. 

استادی گفت: اقدامات اشتغال زایی و حرفه‌آموزی خوبی در زندان‌های مازندران انجام شده است، ولی کافی نیست و لزوم شکل‌گیری یک نهضت اشتغالزایی در زندان‌های مازندران یک ضرورت محسوب می‌شود و باید در حوزه اشتغال با تدوین برنامه جامع و تلاش مستمر و تعامل با نهادی مرتبط به ایده یک زندانی یک حرفه برسیم .
 
وی بیان کرد: از ورود افراد به زندان خوشحال نیستم و استقبال نمی‌کنم، ولی هر زندانی که وارد زندان می‌شود باید حداقل در یک حرفه مهارت کسب کند و برای جامه عمل پوشاندن به این ایده باید تلاش کرد. 

مدیرکل زندان‌های مازندران ابراز کرد: تعامل ویژه با سازمان جهاد کشاورزی، کارخانه‌ها، سازمان‌های آموزشی، فنی‌و‌حرفه‌ای، بهداشتی و درمانی و دیگر دستگاه‌های اجرایی را در جهت آموزش رشته‌های کاربردی و جدید و توانمندسازی زندانیان و سربازان وظیفه ضروری دانست. 

وی کاهش آمار جرائم غیر عمدی یکی دیگر از دغدغه‌های اعلام کرد و گفت: بیش از ۶۴۰ نفر از آمار زندان‌های استان را زندانیان جرائم غیر عمد تشکیل می‌دهند و باید تلاش کنیم تا این رقم را به حداقل برسانیم، در چهارماهه اخیر تعداد ۱۷۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با کمک ستاد دیه استان آزاد شدند.

به گزارش فارس، آموزش نیروهای یگان حفاظت، ارتقای اصول حفاظتی در زندان‌ها، شفافیت‌سازی در امور مالی، استفاده مطلوب از سیستم‌های آماری و پایش روزانه اطلاعات دیگر موضوعاتی بودند که در این نشست به آن پرداخته شد. 

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول