اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

صادرات ۱۵۳ هزار تن کالای غیرنفتی از مرز آستارا

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا از صادرات ۱۵۳ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۷۲ میلیون دلار از مرز زمینی این شهرستان طی دو ماه گذشته خبر داد.

صادرات ۱۵۳ هزار تن کالای غیرنفتی از مرز آستارا

رسول امیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به صادرات ۱۵۳ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۷۲ میلیون دلار از مرز زمینی این شهرستان طی دو ماه گذشته اظهار کرد: این مقدار کالا اعم‌از محصولات کشاورزی، البسه و صنایع‌دستی به کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان صادرشده است. 

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا با اشاره به واردات ۴۶ هزار تن کالا به ارزش ۳۹ میلیون دلار از مبدأ گمرک این شهرستان بیان کرد: مواد شیمیایی، چوب‌، آهن‌آلات، ماشین‌آلات و لوازم برقی از جمله کالاهای واردشده از طریق کشورهای فدراسیون روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان به کشور هستند.

وی با اشاره به صادرات ۱۱۹ تن کالای غیرنفتی به ارزش ۴۷۶ هزار دلار در قالب تجارت چمدانی گفت: عمده کالای صادرات چمدانی از گمرک شهرستان آستارا به جمهوری آذربایجان بوده که این کالاها شامل مواد غذایی، محصولات کشاورزی و مواد پلاستیکی هستند.

امیدی ترانزیت خارجی ورودی را ۲۱ هزار تن به ارزش ۱۱۷ میلیون دلار دانست و افزود: فرآورده‌های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم‌شیشه و ورق‌آهن عمده کالاهای ترانزیت‌شده از کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین به مقصد ترکیه، عراق و امارات متحده عربی هستند.

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا با اشاره به ترانزیت خارجی خروجی پنج‌هزار تنی به ارزش ۱۷ میلیون دلار تصریح کرد: این میزان کالا اعم‌از لوازم برقی، مصالح ساختمانی، ظروف شیشه‌ای، محصولات کشاورزی، لوازم بهداشتی و خودروی سواری از قاره‌های مختلف به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اکراین ترانزیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد مسافران ترددکننده از مرز زمینی شهرستان آستارا طی دو ماه گذشته ۱۵ هزار و ۳۹۸ نفر است، افزود: آمار مسافران ترددکننده نسبت به مدت مشابه سال گذشته به‌لحاظ مسافران خروجی ۹۸ درصد و به‌لحاظ مسافران ورودی ۹۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا با اشاره به اینکه درآمد اداره‌کل گمرک این شهرستان در فروردین و اردیبهشت ماه سال ۹۹ بالغ‌بر ۹۴۷ میلیارد و ۹۷ میلیون ریال بوده است، گفت: این میزان درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۵۱ درصد افزایش داشته است.

جابه‌جایی بیش از ۲۷۷ هزار تن کالای غیرنفتی از بارانداز ریلی آستارا-آستارا

امیدی با اشاره به اینکه ۲۷۷ هزار و ۳۶ تن کالای غیرنفتی به ارزش ۳۷ میلیون و ۳۰۲ هزار دلار طی دو ماه گذشته توسط یک‌هزار و ۹۳۰ واگن قطار باری در بارانداز ریلی آستارا-آستارا تخلیه و بارگیری شده است اظهار کرد: مبدأ و مقصد این میزان کالای وارداتی، صادراتی و ترانزیتی کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز است

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا با اشاره به میزان وارادت ریلی تصریح کرد: طی‌این‌مدت، ۳۲ هزار و ۸۹۲ تن کالا نظیر ام.دی.اف، غلات، چوب و انواع تخته به ارزش ۱۵ میلیون و ۱۲۳ هزار دلار در قالب ۹۲۶ واگن قطار باری از کشورهای جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه وارد بارانداز ریلی آستارا-آستارا شده است.

وی با اشاره به اینکه طی دو ماه گذشته ۴۰ هزار و ۳۵۵ تن کالای تولید داخل اعم‌از سنگ کلینگر، سیمان، کاشی و سرامیک به ارزش ۱۷ ‌میلیون و ۲۹۵ هزار دلار توسط ۹۳۸ قطار باری به خارج از کشور صادرشده است، گفت: اکراین، فدراسیون روسیه، گرجستان و قزاقستان مقصد کالاهای صادراتی است.

امیدی میزان کالای ترانزیت‌شده به واسطه خطوط ریلی آستارا-آستارا در فروردین و اردبیهشت ماه گذشته را ۲۰۳ هزار و ۷۸۹ تن به ارزش چهارمیلیون و ۸۸۴ هزار دلار عنوان کرد و افزود: ترانزیت این میزان کالا با ۶۶ واگن قطار باری از روسیه و آذربایجان به عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت گرفته است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول