اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

راه‌اندازی بخش آی‌سی‌یو جدید بیمارستان روحانی بابل

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل از راه‌اندازی بخش آی سی یو جدید بیمارستان روحانی در آینده نزدیک خبر داد.

راه‌اندازی بخش آی‌سی‌یو جدید بیمارستان روحانی بابل

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، سید مصطفی قاسم‌زاده سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی بخش آی سی یو جدید بیمارستان روحانی در آینده نزدیک خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهر بابل در وضعیت زرد قرار دارد، گفت: از اول اسفند استان مازندران جزء استان‌های اولیه درگیر با بیماری کرونا و یکی از کانون‌های قرمز کشور بود.

قاسم زاده تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ بیمار جدید در بیمارستان های بابل پذیرش و ۲۱ بیمار نیز ترخیص شدند و در حال حاضر تعداد ۶۲ بیمار بستری هستند که ۲۳ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

این مسؤول بیان کرد: از ابتدای اسفند تاکنون بیش از ۲۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل مراجعه کردند که توسط پرسنل درمانی مورد رسیدگی قرار گرفتند و بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ نفر در بیمارستان‌های بابل بستری شدند.

وی اذعان داشت: بیماران غیربابلی بستری در بیمارستان‌های بابل از شهرهای بابلسر، قائمشهر، بهنمیر، آمل، فریدونکنار، جویبار، نور، محمودآباد، ساری ، هادی‌شهر و تهران بودند.

قاسم زاده عنوان کرد: اکثر بخش‌های مختلف بیمارستان‌های بابل که به علت بیماری کووید ۱۹ به بستری این بیماران اختصاص پیدا کرده بودند به فعالیت سابق خود برگشتند.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: پنج وینتیلاتوری که توسط خیریه نیک گامان جمشید به دانشگاه تحویل داده شد برای راه اندازی بخش آی سی یو جدید بیمارستان روحانی استفاده خواهد شد که البته نیاز به پنج ونتیلاتور دیگر داریم که این خیریه قول مساعد در تأمین آن را داده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در بیمارستان آیت الله روحانی آی سی یو داخلی با ۱۶ تخت، آی سی یو جراحی با هشت تخت، آی سیو جراحی قلب با ۱۰ تخت، سی سی یو با هشت تخت و آی سی یو نوزادان با ۱۶ تخت مشغول ارائه خدمات می باشند که با راه اندازی بخش آی سی یو جدید هشت الی ۱۰ تخت به تعداد تخت‌های موجود اضافه خواهد شد. 

قاسم زاده یادآور شد: فضای فیزیکی این بخش آماده شده است و کنسول‌ها و مانیتورها نصب شد و بزودی شاهد راه‌اندازی آن خواهیم بود.

این مسؤول اظهار کرد: یکی از فواید راه‌اندازی این بخش بهره‌مندی از خدمات این بخش در صورت شیوع مجدد احتمالی فاز بحرانی و ایجاد وضعیت قرمز در شرایط کرونا است که می‌توان در ارائه خدمات به بیماران بدحال بسیار مؤثر باشد و همچنین در شرایط پسا کرونا هم سایر بیماران می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

در ادامه اشکان تقی پور مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره خیریه نیک گامان جمشید، طی سفر یک روزه به بابل گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل با حجم وسیعی از بیماران کرونایی از سطح استان مواجه بود که در راستای کمک به این دانشگاه تعداد پنج ونتیلاتور از سوی خیرین تهیه و اهدا شد.

وی افزود: با امید خدا اقدامات لازم را در راستای تهیه پنج ونتیلاتور دیگر برای راه‌اندازی بخش آی سی یو جدید بیمارستان روحانی انجام خواهیم داد و توسط ایرانیان مقیم خارج از کشور این دستگاه‌ها و همچنین تجهیزات مورد نیاز تهیه خواهد شد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول