اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واشنگتن‌پست: ترامپ به دنبال در دست گرفتن کنترل پلیس پایتخت برای پایان دادن به اعتراضات بود

دولت ترامپ درصدد بود طی روزهای گذشته کنترل پلیس پایتخت را در دست بگیرد تا به اعتراضات در این شهر پایان دهد.

واشنگتن‌پست: ترامپ به دنبال در دست گرفتن کنترل پلیس پایتخت برای پایان دادن به اعتراضات بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات شهر واشنگتن،‌ پایتخت آمریکا گفتند که دولت ترامپ دوشنبه ایده‌ای را مطرح کرد که کنترل نیروی پلیس پایتخت را در دست بگیرد تا به اعتراضات در این شهر پایان دهد.

اگر چه دولت ترامپ این تهدید خود را عملی نکرد اما از قدرت گسترده خود در استفاده از گارد ملی و نیروی ضد شورش فدرال در خیابان‌ها استفاده کرد.

«جان فالسیچیو» رئیس کارمندان شهرداری واشنگتن این تصمیم دولت ترامپ را تایید کرد. شهر واشنگتن یک ناحیه فدرال به شمار می‌آید که توسط شهردار و شورای شهر آن اداره می‌شود اما قانون فدرال به رئیس جمهور اجازه می‌دهد تا کنترل افسران پلیس محلی در شرایط اضطراری را در دست بگیرد.

پیش از این نیز «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اشاره کرده بود که آماده اتخاذ اقدامی نظامی برای مقابله با اعتراضات به دلیل قتل «جورج فلوید» مرد سیاهپوست توسط پلیس آمریکا در شهر مینیاپولیس است.

در حالی که اغلب تظاهرات برگزار شده در شهرهای آمریکا مسالمت‌آمیز بوده اما ترامپ به شدت از نحوه مقابله مقامات ایالتی با تظاهرات انتقاد کرده و آن را ضعیف دانسته و از آنها خواسته که باید بر تظاهرات غیرقانونی سیطره یابند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول