اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نروژ: الحاق کرانه باختری نقض آشکار قوانین بین‌المللی است

وزیر خارجه نروژ بعنوان رئیس دوره‌ای سازمان هماهنگی کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین، طرح اشغال بخش‌های جدید کرانه باختری را نقض آشکار قوانین بین‌المللی دانست و خواستار توقف آن شد.

نروژ: الحاق کرانه باختری نقض آشکار قوانین بین‌المللی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نروژ که ریاست دوره‌ای سازمان ویژه هماهنگی کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین را برعهده دارد، روز گذشته (سه شنبه) از رژیم صهیونیستی درخواست کرد که از  اشغال بخش‌های جدیدی از کرانه باختری صرفنظر کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، نروژ ریاست «کمیته ارتباط موقت» (AHLC) را برعهده دارد که روز گذشته نشستی را برای بحث درباره طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های جدیدی از کرانه باختری برگزار کرده بودند.

«اینه اریکسون سوئرید» وزیر امور خارجه نروژ بعد از نشست روز گذشته به خبرگزاری رویترز در خصوص طرح اشغال بخش‌های جدیدی از کرانه باختری گفت: «هرگونه گام یکجانبه برای این فرایند (سازش خاورمیانه) مضر است و الحاق (اشغال کرانه باختری) نقض آشکار و در تضاد با قوانین بین‌المللی است».

سوئرید تصریح کرد که روز گذشته با «گبی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونستی گفت‌وگو کرده تا او را به ازسرگیری مذاکرات مستقیم با فلسطینیان و خودداری از اقدامات یکجانبه ترغیب کند.

این دیپلمات نروژی بار دیگر ضمن انتقاد از طرح اشغال کرانه باختری گفت: «این مسئله پتانسیل راه‌حل دو دولتی را از تضعیف می‌کند».

نشست AHLC همچنین از حامیان مالی درخواست کرد تا به تعهدات مالی خود در قبال تشکیلات خودگردان متعهد باشند و از آژانس کمک‌رسانی به فلسطینیان در سازمان ملل خواست تا به مقابله با شیوع کروناویروس کمک کند.

طبق این گزارش، مقام‌های بهداشت کرانه باختری تا روز گذشته، مجموع 388 مورد ابتلا به کرونا ویروس و دو مورد فوتی را گزارش کردند و این آمار در غزه، 61 مورد ابتلا و یک مورد فوتی است.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت ترامپ، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول