اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

حضور بدون ماسک در بازارهای کرمانشاه «ممنوع» می‌شود/ مهمترین «محدودیت‌های کرونایی» در کرمانشاه کدامند؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه وضعیت این ستان در حالت «هشدار» قرار دارد از محدودیت‌های جدی برای مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا خبر داد.

حضور بدون ماسک در بازارهای کرمانشاه «ممنوع» می‌شود/ مهمترین «محدودیت‌های کرونایی» در کرمانشاه کدامند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دکتر محمود رضا مرادی با اشاره به قرارگیری استان در وضعیت «هشدار کرونا»، اظهار داشت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش آمار مبتلایان کرونا در استان هستیم و تعداد بیماران بستری‌ و فوتی بر اثر کرونا روبه افزایش است و همین امر استان را در وضعیت هشدار قرار داده است.

وی افزود: در پی این وضعیت، اعمال ۳۳ محدودیت کرونایی را در ستاد کرونای استان پیشنهاد دادیم که قرار است پس از هماهنگی با ستاد ملی کرونا در سطح استان اجرایی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان داشت: از جمله این محدودیت‌ها، بستن درب آرامستان و جلوگیری از تشییع جنازه میت بصورت دسته جمعی است و فقط دو تا سه نفر از بستگان جهت خاکسپاری باید حضور داشته باشند.

مرادی ادامه داد: جلوگیری از ورود افراد بدون ماسک به پاساژها و بازارهای شهر از دیگر محدودیت‌ها است و درصورت تشدید وضعیت، کاهش ساعت فعالیت پاساژها در دستور کار قرار می‌گیرد و چنانچه شرایط بدتر شود تعطیلی این مراکز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: از جمله دیگر محدودیت‌های پیشنهادی بحث ممانعت از سوار کردن مسافران بدون ماسک در ناوگان حمل و نقل شهری و برون شهری است، همچنین افزایش شیف کاری مراکزی مانند مرکز تعویض پلاک و اجرای طرح زوج و فرد در آن‌ها از دیگر محدودیت‌های پیشنهادی است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: کاهش تعداد پرسنل ادارات به یک سوم و فعالیت بصورت دورکاری، ادامه تعطیلی استخرهای سرپوشیده و سونا، استمرار تعطیلی باشگاه‌های ورزشی پر برخورد، تعطیلی مراکز گردشگری و اماکن سیاحتی، تعطیلی تالارهای پذیرایی، جلوگیری از فعالیت مراکز آموزشی خصوصی و جلوگیری از فعالیت مساجد و برگزاری نمازهای جمعه و جماعات را از دیگر محدودیت‌های پیشنهاد شده جهت مقابله با تشدید وضعیت کرونا در استان عنوان کرد.

مرادی ادامه داد: همچنین الزام دفاتر عقد و ازواج به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت کنترل و رعایت فاصله‌گذاری در بازارچه های مرزی (جوانرود، قصرشیرین و پاوه)، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از برگزاری مراسم فاتحه خوانی و جشن‌ها در مناطق شهری و روستایی، درنظر گرفتن تمهیدات لازم برای کاهش ظرفیت کادر آموزشی و پرسنلی در پادگان‌های آموزشی و… نیز از دیگر محدودیت‌های پیشنهادی جهت مقابله با کرونا است.

وی در آخر خاطر نشان کرد: انتظار داریم مردم برای جلوگیری از خسارت‌های اقتصادی و معیشتی و سلامت جامعه همکاری کرده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مد نظر داشته باشند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول