اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

موافقت نتانیاهو با تعیین «امیره اورن» به عنوان سفیر تل‌آویو در قاهره

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از موافقت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و گابی اشکنازی وزیر خارجه این رژیم برای تعیین «امیره اورن» به عنوان سفیر تل‌آویو در قاهره خبر داد.

موافقت نتانیاهو با تعیین «امیره اورن» به عنوان سفیر تل‌آویو در قاهره

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، چهار روز بعد از رسانه‌ای شدن سفر رئیس موساد به قاهره رسانه‌های رژیم صهیونیستی از موافقت نخست‌وزیر و وزیر خارجه این رژیم با تعیین سفیر جدید تل‌آویو در مصر خبر دادند.

کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد، روز سه شنبه (دیروز) بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و گابی اشکنازی وزیر خارجه این رژیم با تعیین «امیره اورن» به عنوان سفیر تل‌آویو در قاهره موافقت کردند.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۸ تا کنون در کشور مصر سفیر نداشته است.

خانم امیره اورن که به زبان عربی مسلط است، پیش از این در سفارت‌های تل‌آویو در کشورهای خارجی منصب داشته و مدیر میز مصر در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بوده است.

روزنامه هاآرتص هم در گزارشی درباره تعیین سفیر جدید تل‌آویو در قاهره خبر داد، روز یکشنبه هفته آینده کابینه رژیم صهیونیستی درباره تعیین سفیر جدید جلسه خواهد داشت.

امیره اورن مدتی را هم به عنوان سفیر و کاردار رژیم صهیونیستی در ترکیه فعالیت کرده بود.

طبق گزارش هاآرتص، بیش از یک سال قبل یک کمیته تخصصی در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی امیره اورن را به عنوان گزینه سفارت مصر انتخاب کرد اما نتانیاهو قصد داشت «ایوب قرا» وزیر سابق کابینه و متحد خود در حزب لیکود را به این سمت برگزیند اما در نهایت از این تصمیم صرفنظر کرد.

گمانه‌زنی‌ تازه رسانه‌ای درباره انتخاب سفیر تل‌آویو در قاهره در حالی مطرح شده که یک روزنامه عربی اعلام کرد، رئیس موساد اخیرا به صورت محرمانه به قاهره سفر و با برخی مقامات مصری دیدار کرده است.

 روزنامه «العربی الجدید»  به نقل از منابع مصری نوشت، «یوسی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی موساد به مصر سفر و با برخی مقامات مصری از جمله «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات و «سامح شکری» وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول