اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

دشمن‌شناسی رمز موفقت امام خمینی(ره) بود/ لزوم تبیین مکتب امام برای نسل جوان

کارشناس مذهبی گفت: شناخت امام از افراد و جامعه، عمل به تکالیف و وظایف الهی و انسانی و دشمن‌شناسی دقیق از رموز موفقیت امام در هدایت انقلاب بود.

دشمن‌شناسی رمز موفقت امام خمینی(ره) بود/ لزوم تبیین مکتب امام برای نسل جوان

حجت‌الاسلام محسن مشرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: امام خمینی (ره) فرزند یک شخصیت عالم انقلابی بودند و در خانواده انقلابی و اندیشمند به دنیا آمده و با طی مدارج علمی و دینی به تقوا رسیدند.

وی بیان داشت: امام خمینی(ره) فرزند یک شخصیت عالم، وارسته و انقلابی بود، در خانواده انقلابی و اندیشمند به دنیا آمد و با طی مدارج علمی و دینی به درجات عالیه علم و تقوا رسیدند.

کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) معدن آرامش در عین اقدامات انقلابی بود و توانست قلب میلیون‌ها مسلمان و غیر مسلمان را تسخیر کند، بیان داشت: نفوذ کلام امام راحل در جهان اسلام فراتر ار مرزهای جغرافیایی بود و تأثیر عمیقی بر دنیای جدید و به خصوص امت اسلامی داشت.

مشرفی‌مقدم عنوان کرد: مبانی الهی و انسانی امام خمینی(ره) از ایشان شخصیتی محبوب در بین مردم ساخته است و امام فقط محبوب شهر، منطقه و کشور خاصی نیست بلکه انسان‌های آزادی‌خواه زیادی عاشق و شیدای ایشان شده‌اند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) ظرفیت بزرگ دین و جامعیت اسلام را به نمایش گذاشتند و اثر وحدت در جامعه را نشان دادند، تبیین کرد: محبوبیت امام خمینی(ره) حاصل صحت در مبانی فکری، روش و پایگاه‌های مردمی است.

کارشناس مذهبی ایمان به هدف، ایمان به راه و مسیر، ایمان به مردم و ایمان به خدا را از عوامل موفقیت امام دانست و تصریح کرد: شناخت امام از افراد و جامعه، عمل به تکالیف و وظایف الهی و انسانی از رموز موفقیت امام در هدایت انقلاب است.

مشرفی‌مقدم بر لزوم تبیین اصول مکتب حضرت امام(ره) برای نسل جوان تأکید کرد و افزود: شناخت شاخصه‌ها، اندیشه و راه امام برای تداوم انقلاب و حفظ دستاوردهای آن از اهمیت بسیار برخوردار است که باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: نسل جوان نیازمند به شناخت اندیشه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران هستند که گفتمان دینی با نسل جوان و پاسخ به شبهات آن‌ها باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

کارشناس مذهبی حرکت بر مبنای اصول انقلابی و دشمن‌شناسی را از دیگر شاخصه‌های امام ذکر کرد و بیان داشت: امام خمینی(ره) در عین حال که عالم و فقیه دین بود، سیاستمدار، فیلسوف، مبارز خستگی ناپذیر و یک حاکم اجتماعی سیاسی برای آزادی‌خواهان بود.

مشرفی‌مقدم بر لزوم حفظ دستاوردهای امام را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) به دنیا نشان داد که می‌توان در مقابل قدرت‌ها ایستادند و ابهت غرب و شرق را در هم شکسته و گفتمان جدیدی را به دنیا معرفی کردند.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول