اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تانک و بالگرد نظامی؛ تاکتیک ترامپ برای رعب و وحشت و سرکوب شهروندان آمریکا

طبق اطلاعات فاش شده، رئیس‌جمهور آمریکا در صدد استفاده از تانک و خودروهای زرهی برای مقابله با معترضان آمریکایی بوده و به بالگردهای نظامی دستور داده با پرواز در ارتفاعات پایین باعث ایجاد رعب و وحشت در معترضان شوند.

تانک و بالگرد نظامی؛ تاکتیک ترامپ برای رعب و وحشت و سرکوب شهروندان آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنا به گفته تعدادی مقام‌های دفاعی آمریکا، «دونالد ترامپ» در صدد استفاده از «تانک‌ها» و دیگر خودروهای زرهی برای سرکوب اعتراضات سراسری آمریکا بوده است.

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، در حالیکه اعتراضات به قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکایی به دست افسر پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» وارد هفته دوم خود می‌شود، ترامپ تهدید کرده است که یگان ویژه آمریکا را به منظور سرکوب اعتراضات در سراسر این کشور مستقر کند.

روز دوشنبه هفته جاری، نیروهای امنیتی آمریکا، صدها معترض را در آستانه شروع قوانین منع آمد و شد در ساعت ۱۹:۰۰ از پارک «لافایت» واشنگتن بیرون کردند.

یکی از مقام‌های ارشد کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود، روز گذشته (سه شنبه) فاش کرد که ترامپ امیدوار است که اعمال خشونت‌ در واشنگتن در مقابل معترضان، به عنوان الگویی برای باقی ایالات این کشور مورد استفاده قرار گیرد.

دو تن از مقام‌های پنتاگون به خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کردند که رئیس‌جمهور آمریکا به یک بالگرد نظامی دستور داده بود که دوشنبه شب با پرواز برفراز پایتخت، در مقابل معترضان «نمایش قدرت» به راه اندازد و موجب رعب و وحشت آنها شود.

این مقام‌های دفاعی به این مسئله اشاره نکردند که چه تعداد و چه نوع هواپیمای نظامی برای این مأموریت به حالت آماده‌باش درآمده بود.

با اینحال، ویدئوها و تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی قرار داده شده بود، بالگردهایی را نمایش می‌داد که در ارتفاع پایین بر فراز ساختمان‌ها پرواز می‌کرد و به صورت ثابت بالای سر گروهی قرار گرفته بود که علیرغم قوانین منع آمد و شد، در خیابان‌ها حضور پیدا کرده بودند.

از طرف دیگر، نیروهای امنیتی نیز با استفاده از گاز اشک‌آور، گلوله‌‌‌های پلاستیکی و اسپری‌‌های شیمیایی برای مقابله با معترضان در اطراف کاخ سفید، به کمک این بالگردها آمده بودند تا تاکتیک‌های ترامپ برای سرکوب معترضان را تکمیل کنند.

تاکتیک‌های ترامپ برای سرکوب معترضان حتی روز گذشته (سه‌شنبه)، اعتراضات برخی از هم‌حزبی‌های جمهوری‌خواه وی و همچنین دموکرات‌ها را به همراه داشت.

طبق گزارش دیلی‌میل، مأموریت «نمایش قدرت» با هدف ایجاد رعب و وحشت در مناطق جنگی طراحی شده است و به نیروهای مخالف هشدار می‌دهد در صورت هرگونه اقدام تحریک‌آمیز با اقدام نظامی احتمالی روبرو خواهند شد.

سه تن از مقام‌های ارشد دفاعی آمریکا همچنین به دیلی میل اعلام کردند که ایده استقرار نیروهای نظامی به تحریک کاخ سفید و نه پنتاگون بوده است.

این منابع فاش کردند که ترامپ با مشاوران خود درباره استفاده از خودروهای زرهی یا نوعی سخت‌افزار نظامی مورد استفاده نیروهای مسلح برای سرکوب اعتراضات رایزنی کرده است.

یکی از مقام‌های دفاعی آمریکا می گوید که ترامپ به طور خاص به تانک‌ها دستور گشت‌زنی در خیابان‌ها را نداده است اما در بحث‌های صورت‌ گرفته به این مسئله اشاره کرده است.

این خبر در حالی منتشر شده است که ۷۰۰ نظامی آمریکایی با لباس ضدشورش و مسلح به سرنیزه عصر روز گذشته به وقت محلی وارد دو پایگاه نظامی در نزدیکی واشنگتن شدند و یکهزار و ۴۰۰ نفر دیگر نیز به حالت آماده باش درآمده‌اند.

پیش از این نیز بعد از آنکه ترامپ متعهد شد رویکرد سرکوب معترضان را در پیش بگیرد، صدها عضو لشکر هشتاد و دوم هوابرد آمریکا که از لشکرهای پیاده‌نظام هوابرد نیروی زمینی آمریکا است برای مقابله با معترضان به حالت آماده باش درآمدند.

مقام‌های دفاعی آمریکا به آسوشیتدپرس اعلام کردند که ارتش و گارد ملی آمریکا به صورت مشترک عملیاتی را برای مقابله با معترضان انجام می‌دهند.

طبق این گزارش، درست لحظاتی بعد از آنکه نیروهای امنیتی روز دوشنبه هفته جاری، پارک لافایت را از حضور معترضان پاکسازی کردند، ترامپ در حالیکه انجیل به دست داشت، از کلیسای سنت جان که به دنبال اعتراضات روز یکشنبه در واشنگتن با نقاشی دیواری و گرافیتی مزین شده بود و تا حدودی نیز آسیب دیده بود، بازدید کرد.

برخی منابع می‌گویند که ترامپ امیدوار بوده است که پیاده‌روی شخصی وی به سمت این کلیسا این پیام را به معترضان بدهد که چطور نیروهای حاکم قادر به برقراری نظم و قانون هستند.

ترامپ سپس روز سه شنبه بعد از گذشت یک شب از گشت‌زنی نیروهای مسلح آمریکا در سراسر پایتخت آمریکا برای مقابله با معترضان در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: «واشنگتن دی سی، شب گذشته هیچ مشکلی نداشت. بازداشت‌های زیادی انجام گرفت. همه فوق‌العاده عمل کردند. نیروهای حاکم، فرمانروایی. ممنون رئیس‌جمهور ترامپ».

روز دوشنبه نیز ترامپ در سخنرانی خود در کاخ سفید از فرمانداران ایالات آمریکا درخواست کرد که حضور گارد ملی را در ایالات خود برای مقابله و سرکوب معترضان تشدید کنند و هشدار داد که اگر از این دستوران سرپیچی کنند، ارتش را به ایالات آنها خواهد فرستاد.

«مایک مولن» رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا با انتقاد شدید از دستورات ترامپ به ایالات آمریکا برای استقرار گارد ملی آمریکا به منظور مقابله با معترضان تصریح کرد که نمی‌توان به دستورات ترامپ اعتماد کرد و هشدار داد که رئیس‌جمهور آمریکا در حال سیاسی کردن ارتش است و ادامه داد: «شهروندان، دشمن نیستند».

درست دقایقی بعد از انتشار اظهارات مولن، روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در خصوص استفاده از بالگردهای نظامی با نشانه‌های صلیب سرخ برای سرکوب معترضان آمریکایی گزارش کرد و نوشت که این بالگردها برای نمایش قدرت به معترضان مورد استفاده قرار گرفته است و به نقل از «جفری کورن» یک حقوقدان سابق ارتش، آن را «اقدامی احمقانه» توصیف کرد.

اعتراضات به کشته شدن جورج فلوید به دست افسر سفید پوست شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا تقریبا همه ایالتهای آمریکا را در برگرفته است و پلیس آمریکا با مشت آهنین در حال پاسخ به معترضان است و بیش از ۵ هزار نفر از آنها را تا کنون بازداشت کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول