اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گوترش: از دیدن خشونت‌ها در کشورِ میزبان سازمان ملل بسیار دل شکسته‌ام

دبیرکل سازمان ملل در واکنش دوباره به برخورد خشونت آمیز پلیس آمریکا با معترضان از مقامات آمریکایی خواست که از خود خویشتن داری نشان دهند.

گوترش: از دیدن خشونت‌ها در کشورِ میزبان سازمان ملل بسیار دل شکسته‌ام

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در واکنش دوباره به اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا در پی قتل وحشیانه جورج فلوید شهروند سیاه پوست در حساب توئیتری خود نوشت: «از دیدن خشونتها در خیابانهای کشور و شهر میزبان ما (سازمان ملل) بسیار دلگیر و دل شکسته‌ام. شکایات و گله‌ها باید شنیده شود اما باید مسالمت جویانه بیان شود و مقامات(آمریکایی) باید در پاسخ به اعتراضات خویشتن داری از خود نشان دهند.»

گوترش در توئیت خود بنری را نیز در مذمت نژادپرستی منتشر کرده که روی آن نوشته شده، «نژادپرستی یک نفرت است که همه باید آن را رد کنند.»

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد روز دوشنبه خواستار خویشتنداری مسئولان آمریکا در مقابله با تظاهرات‌کنندگان در این کشور شده بود.

پیش از این، «میشل باچله» کمیسیونر عالی دفتر حقوق بشر سازمان ملل ضمن محکوم کردن قتل یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس، از مقامات این کشور درخواست کرد اقداماتی فوری برای جلوگیری از وقوع چنین جنایاتی انجام دهند.

باچله گفته بود:‌ «این جدیدترین مورد از خط سیر طولانی به قتل رساندن شهروندان آفریقایی-آمریکایی توسط مأموران پلیس و اعضای جامعه محسوب می‌شود».

این مقام سازمان ملل افزود: «مقامات آمریکایی باید اقدامی جدی برای توقف چنین قتل‌هایی را در دستورکار خود قرار دهند و هنگامی که چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد از اجرای عدالت اطمینان حاصل کنند».

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول