اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

دولت وفاق ملی لیبی رسما آغاز عملیات آزادسازی فرودگاه طرابلس را اعلام کرد

دولت وفاق ملی لیبی رسما آغاز عملیات آزادسازی فرودگاه طرابلس را که به اشغال نیروهای تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی درآمده است، اعلام کرد.

دولت وفاق ملی لیبی رسما  آغاز عملیات آزادسازی فرودگاه طرابلس را اعلام کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش لیبی روز چهارشنبه رسما از آغاز عملیات آزادسازی فرودگاه طرابلس از شبه نظامیان ژنرال خلیفه حفتر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، «محمد قنونو» سخنگوی ارتش لیبی امروز در حساب کاربری عملیات «برکان الغضب» در فیس بوک گفت: «ما رسما از آغاز نبرد آزادسازی فرودگاه خبر می دهیم».

وی افزود:« دستورالعمل ما به نیروهای قهرمانمان، پیشروی و پیگرد بقایای شبه نظامیان تروریست حفتر است که به داخل فرودگاه طرابلس گریخته‌اند».

قنونو گفت:«نیروهای ما دو روز قبل موفق به  تحکیم حلقه محاصره فرودگاه طرابلس شدند تا برای آزادسازی و گسترش کنترل دولت بر آن آماده شوند».

سخنگوی ارتش لیبی تاکید کرد: طی این هفته موفق شدیم همه پادگان ها در جنوب طرابلس را که کانون حضور شورشیان بود بازپس بگیریم».

او ادامه داد: نیروی هوایی طی ساعات اخیر سه تانک تروریست ها را در قصر بن غشیر و یک تانک را در داخل فرودگاه طرابلس هدف گرفت.

فرودگاه طرابلس یک فرودگاه بین المللی و در ۲۷ کیلومتری شهر طرابلس در منطقه قصر بن غشیر واقع است.

این فرودگاه از سال ۲۰۱۴ به دلیل خسارت‌های زیادی که در نتیجه درگیری های داخلی در لیبی به آن وارد شده بود کار خود را متوقف کرده و تعطیل شد و پروازها از این فرودگاه به فرودگاه بین المللی معیتیقه در طرابلس منتقل شد.

شبه نظامیان حفتر به دلیل حملات هوایی نیروی وفاق ملی در محورهای جنوب طرابلس و همه شهرهای ساحل غربی تا مرزهای با تونس و همچنین پایگاه هوایی راهبردی الوطیه و دو شهرک بدر، تیجی و شهر الاصابعه در جنوب غرب طرابلس متحمل خسارات سنگینی شدند.

دولت وفاق ملی و دولت طُبرق لیبی بر سر تصاحب قدرت در این کشور در حال نزاع و جنگ هستند و همین امر باعث ایجاد صف‌بندی‌های بین‌المللی و منطقه‌‌ای شده است. به رغم اینکه دولت وفاق لیبی به ریاست فایز السراج مورد حمایت اروپا، آمریکا و سازمان ملل است، ولی مصر، عربستان سعودی، امارات و یونان، از دولت موازی مستقر در بنغازی حمایت سیاسی و نظامی می‌کنند.

ژنرال حفتر از ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۸ با چراغ سبز عربستان سعودی و حمایت سیاسی و تسلیحاتی این کشور و کشورهای عربی مصر و امارات درصد تصرف شهر طرابلس (پایتخت رسمی لیبی و محل استقرار دولت سراج) برآمد ولی با ورود نظامی ترکیه و حمایت‌های قطر این حملات بی‌نتیجه ماند و طی چند ماه گذشته نیروهای حفتر متحمل شکست‌های سنگینی شده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول