اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

وکیل مدافع در دفاع از حق استقلال تام داشته باشد

رییس مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: مدعی هستیم که وکیل مدافع باید مستقل بوده، تحت نفوذ اغیار قرار نگیرد و در دفاع از حق استقلال تام داشته باشد.

وکیل مدافع در دفاع از حق استقلال تام داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس در شیراز، علی بهادری جهرمی در مراسم افتتاحیه آزمون مصاحبه وکلای کشور در شیراز ضمن تاکید بر افزایش سلامت دستگاه قضا، اظهار داشت: وکلا باید در دفاع از حق، استقلال تام داشته باشند و تحت نفوذ اغیار قرار نگیرند.
وی گفت: تاکید رییس قوه بر گزاره کلیدی و جهت ساز سلامت دستگاه قضا است و سلامت دستگاه قضا بدون سلامت دستگاه وکالت امکان‌پذیر نیست.
بهادری ریشه و منشا این نگاه را متوجه دانشکده های حقوق برشمرد و افزود: دانشجویان حقوق تا وکیل مدافعان و قضات همه در وضعیت تحقق عدالت شریک و هماهنگ هستند و اگر وضعیت مطلوبی را شاهد هستیم ثمره نمره مثبت همه این خانواده بزرگ است و اگر دچار ضعف هستیم نیز آسیب آن به همه برمی گردد.
 وی با اشاره به اینکه وجود نقاط ضعف موجود، امری مسلم و پذیرفته شده است اظهار داشت: برنامه و شعار اصلی دستگاه قصا تحول در دستگاه قضا در همه حوزه ها اعم از کاهش دعاوی، افزایش سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده ها و کاهش اطاله دادرسی است.
وی تاکید کرد: بنابراین جهت‌گیری مرکز وکلا هم به همین سمت و حرکت در مسیر افزایش سلامت و مشارکت حداکثری جامعه وکلا و کارشناسان است.

 رییس مرکز وکلای قوه قضاییه اظهار داشت: چرا که اگر وکیل مدافع به جای اینکه در کشف حقیقت کمک کننده قاضی باشد خلاف جهت عمل کنند، اتفاق خوبی رخ نخواهد داد و به جای دفاع از حق موکل از ناحق دفاع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وکیل مدافع باید تسهیلگر پرونده در جهت سرعت بخشیدن به حقیقت باشد،افزود: متاسفانه باید بپذیریم که در بخش هایی از جامعه، وکلا به این سمت حرکت نمی کنند بنابراین فرآیند آزمون وکالت جزیی از همین پازل است.
وی گفت: ما مدعی هستیم که وکیل مدافع باید مستقل بوده و تحت نفوذ اغیار قرار نگیرد و در دفاع از حق استقلال تام داشته باشد.
رییس مرکز وکلای قوه قضاییه با بیان اینکه یک آزمون تستی دوساعته نمی تواند سلامت یک وکیل مدافع را تضمین کند، خاطرنشان کرد: در این راستا قضات و وکلای کاربلد و با تجربه باید توانایی بالقوه داوطلبان را احراز کنند و تشخیص دهند که داوطلبان در حوزه سلامت حداقل ها را دارا باشند تا بتوان بهترین ها را برای دفاع از حقیقت انتخاب کرد.
وی با اشاره به ثبت نام ۱۰۷ هزار داوطلب در سال جاری گفت: این تعداد از یک فیلتر اولیه رد شده و سپس مورد مصاحبه و آزمون قرار می گیرند و به آزمون گیرنده ها توصیه می شود که سطح انتظارشان از داوطلبان در حد یک وکیل نباشد اما شخصیت وکیل را در حد عرف داشته باشند‌.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول