اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

آیین نامه قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شورای عالی استان ها اصلاح می‌شود

حمید بادامی گفت: آیین نامه قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها در شورای عالی استان ها در آینده نزدیک در شورای عالی استان ها اصلاح می شود.

آیین نامه قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شورای عالی استان ها اصلاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، حمید بادامی نجات نائب رئیس شورای عالی استان ها، آیین نامه قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها را نیازمند اصلاح و تغییردانست و اظهارداشت: شهرها روز به روز به سمت توسعه و گسترش هستند؛ این آیین نامه و قانون ایراداتی دارد و نمی تواند به حفظ فضای سبز شهرها کمکی کند و همچنین این نواقصات باعث شده که بخشی از حقوق عامه مردم هم به شکلی آسیب ببیند.

وی اصلاح ماده 1 قانون فوق را امری ضروری و مهم تلقی کرد و گفت: آیین نامه ای که شورای عالی استان ها برای حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها تدوین کرده است؛ دچار ایرداتی است.

نائب رئیس شورای عالی استان ها در ادامه بخشی از نواقصات قانون را در موضوع باغات برشمرد و در این باره توضیح داد: نقشی در مقوله باغات برای شورای شهرها تعریف شده که این نقش بدون هیچ گونه دستور العمل است. بر این اساس شاهد هستیم که تشخیص هایی که گاها داده می شود حقوق عامه مردم از بین می رود. برای رفع این مشکل بایستی تشخیص هایی که شورای شهر دارد براساس دستورالعمل ها و الزامات باشد. نبود این مهم یک خلا قانونی محسوب می شود که باعث شده برخی از شوراهای اسلامی در شهرها دچار اشتباه شوند.

بادامی نجات در پایان تصریح کرد: در هر صورت این آیین نامه نیازمند اصلاح است که شورای عالی استان ها طی مکاتبه ای با شوراهای اسلامی سراسر کشور و شهرداران کشور در حال جمع آوری  این نواقص است که در آینده نزدیک در یکی از کمیسیون های تخصصی شورای عالی استان ها آیین نامه قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها اصلاح خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول