اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اهمیت حفظ نظام از دیدگاه امام خمینی(ره)

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان حفظ نظام و جمهوری اسلامی را از جمله شاخص‌های مهم حضرت امام خمینی(ره) دانست و گفت: طبق فرموده حضرت امام خمینی(ره)، حفظ نظام از اعظم فرائض است و یکی از واجبات شرعیه و عقلیه است.

اهمیت حفظ نظام از دیدگاه امام خمینی(ره)

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام جواد خسروی در گفت‌وگویی مجازی به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) اظهار کرد: این انقلاب حاصل خون هزاران شهید و مجاهدت و از خودگذشتگی‌های ایثارگران است که باید قدردان آن باشیم.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی(ره) عمر خود را صرف مصلحت نظام و اسلام کردند، افزود: کسانی که در مملکت تصمیم‌گیر هستند توجه داشته باشند که اصل نظام حفظ شود و از مباحثی که موجب تضعیف نظام می‌شود اجتناب کنند تا بتوانیم از این میراثی که در اختیار ما گذاشته شده است به خوبی محافظت کنیم، طبق فرموده حضرت امام خمینی(ره) حفظ نظام از اعظم فرائض بوده و یکی از واجبات شرعیه و عقلیه است.

وی ادامه داد: حضرت امام اسلام شناس و مجتهد بوده و آگاهی کامل به اقتضائات جامعه و زمان خود داشتند، توجه به جامعیت حضرت امام و همه‌جانبه‌نگری ایشان زبانزد و متمایز بود.

خسروی تدین را از دیگر شاخص‌های حضرت امام خمینی (ره) عنوان کرد و ابراز داشت: حضرت امام در تمام طول عمر در صدد شناخت و عمل به دستورات دین بودند و مناسبات اجتماعی هیچ موقع موجب نمی‌شد که حضرت امام از ابعاد عبادی و دینی غافل بمانند.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان خاطرنشان کرد: صداقت از دیگر شاخص‌های حضرت امام است که مسؤولان جامعه نیز باید برای پیشبرد اهداف و موفقیت امور خود صداقت را سرلوحه خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه عدالت‌خواهی از دیگر شاخص‌ها و ویژگی‌های مکتب حضرت امام است، اضافه کرد: اجرای عدالت از ارکان اساسی شخصیت حضرت امام به شمار می‌رود.

خسروی با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) به عدالت فردی و اجتماعی تاکید داشتند، تصریح کرد: در بحث عدالت فردی، انسان باید مواظب باشد تا خطا و لغزشی مرتکب نشود و در بحث عدالت اجتماعی نیز انسان وقتی بخواهد به مقامی برسد از تحریف و دروغ و تهمت به دیگران خودداری کند.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان از دیگر شاخص‌های حضرت امام خمینی(ره) را قانون‌مندی و احترام به قانون ذکر و بیان کرد: حضرت امام خمینی(ره) به تبعیت از مشی و روش امام‌المتقین حضرت علی(ع) برای عمل دقیق به قوانین اسلام اهمیت خاص قائل می‌شدند و خود نخستین کسی بودند که به قانون عمل می‌کردند.

وی در پایان تأکید کرد: باید شاخص‌ها و آرمان‌های حضرت امام را به خوبی بشناسیم و در زندگی خود نهادینه سازیم تا بتوانیم پاسدار این میراث باارزش باشیم.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ح۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول