اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

توافق پنهانی عربستان سعودی و آمریکا برای کمک نمایشی به یمن

منابع آگاه در سازمان ملل می‌گویند عربستان سعودی و آمریکا توافق کرده‌اند که کمک‌های جمع‌آوری شده در نشست دیروز ریاض نباید به مناطق تحت کنترل دولت نجات ملی برسد.

توافق پنهانی عربستان سعودی و آمریکا برای کمک نمایشی به یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از نشست دیروز ریاض تحت عنوان کشورهای کمک کننده به یمن که بسیاری از تحلیلگران و یمنی‌ها آن را «نمایشی» دانستند، امروز چهارشنبه برخی منابع در سازمان ملل فاش کردند که ریاض و واشنگتن شرط گذاشته‌اند که کمک‌های جمع شده به دست دولت نجات ملی نرسد.

این منابع به شبکه تلویزیونی المیادین گفتند که آمریکا و عربستان سعودی بر سازمان‌های انسانی در نشست دیروز شرط گذاشته‌اند مبالغ مالی جمع‌شده در مناطق تحت سیطره نیروهای دولت نجات ملی (که انصار الله نیز بخشی از آن است) صرف نشود.

منابع مذکور همچنین گفته‌اند که عربستان سعودی و آمریکا همچنین شرط کرده‌اند که پیش از موافقت بر سر هرگونه ارائه کمک مالی این دو کشور باید از این کمک‌ها مطلع شوند.

شهر ریاض دیروز سه‌شنبه میزبان نشست به اصطلاح کشورهای حامی مالی یمن بود؛ در این نشست، بر اساس بیانیه پایانی ۱.۳ میلیارد دلار کمک مالی با مشارکت ۱۳۰ کشور و مؤسسه جمع شد و نکته حائز اهمیت این بود که امارات عربی متحده، به عنوان متحد عربستان در ائتلاف ضد یمن، در این کمک مالی مشارکت نکرده است.

ناظران امور یمن می‌گویند عدم مشارکت امارات در این کمک مالی نشانه شکست این نشست است. امارات طی یک سال گذشته به جای حمایت از دولت مستعفی یمن، از شورای انتقالی جنوب (المجلس الانتقالی) حمایت می‌کند؛ شورایی که به دنبال تجزیه یمن و اعلان استقلالیت است.

یمنی‌ها با محکوم کردن نشست دیروز ریاض، آن را تلاش عربستان سعودی برای آبرومند کردن خود بعد از این همه کشتار و ویرانی در یمن دانستند و گفتند که ریاض با این نشست، با خون یمنی‌ها تجارت و معامله می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول