اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صنعاء: طرف مقابل با کارشکنی، شروط جدیدی برای تبادل اسرا گذاشته است

رئیس کمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، ائتلاف سعودی در توافق تبادل اسرا سنگ‌اندازی می‌کند و شروط جدیدی برای این موضوع گذاشته است.

صنعاء: طرف مقابل با کارشکنی، شروط جدیدی برای تبادل اسرا گذاشته است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، در زمانی که این کمیته خودش را برای اجرای توافق تبادل اسرای مورد توافق با ائتلاف سعودی در «امان»، آماده می‌کرده ناگهان ابلاغیه‌ای از دفتر فرستاده سازمان ملل رسیده مبنی بر اینکه طرف مقابل حاضر به اجرای این توافق نیست و شروط جدیدی دارد.

المرتضی به روزنامه یمنی «الثوره» گفت: طرف مقابل شرط گذاشته که دو مرحله تعیین شده به صورت یکجا انجام شود، این همان چیزی است که ما در زمان مذاکرات مطرح کردیم اما آنها قبول نکردند و به سازمان ملل تأکید کردند که نمی‌توانند این کار را انجام دهند مگر اینکه در دو مرحله باشد.

وی تأکید کرد، هدف ائتلاف سعودی از این شروط، سنگ‌اندازی در توافق و شکست آن است زیرا آمادگی برای مرحله دوم دو ماه زمان می‌برد.

المرتضی گفت، این رفتار نامناسب و غیرمسؤولانه تأکید می‌کند که آنها طرفی هستند که در تمام پرونده‌ها در این زمینه سنگ‌اندازی می‌کنند و به اسرایشان در این شرایط بویژه با توجه به شیوع کرونا بی توجهند.

وی از سازمان ملل خواست با اعمال فشار بر طرف مقابل، آن را به اجرای توافق انجام شده وادار کند. المرتضی در ادامه از آمادگی کامل کمیته اسرا برای اجرای این توافق بدون هیچ پیش‌شرطی تأکید کرد.

توافقی که در امان میان دو طرف بسته شده شامل آزادی ۱۴۲۰ اسیر طی دو مرحله است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول