اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

15 خرداد نقطه آغاز انقلاب اسلامی بود/ انقلاب تحت رهبری آیت‌الله خامنه‌ای به سمت قوی شدن حرکت می‌کند

دبیر حزب مؤتلفهٔ اسلامی در استان قزوین گفت: قیام خونین 15 خرداد نقطهٔ آغازی برای انقلاب بود و علی‌رغم سرکوب ظاهری این قیام توسط حکومت ننگین پهلوی، 15 خرداد حلقهٔ آغازینی برای شکل‌گیری زنجیر انقلاب اسلامی شد.

15 خرداد نقطه آغاز انقلاب اسلامی بود/ انقلاب تحت رهبری آیت‌الله خامنه‌ای به سمت قوی شدن حرکت می‌کند

محمدحسین شفیعی‌ها، دبیر حزب مؤتلفهٔ اسلامی در استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین در رابطه با قیام خونین 15 خرداد گفت: آغاز نهضت امام‌خمینی(ره) و انقلاب اسلامی را به‌درستی منسوب به قیام ۱۵ خرداد می‌دانند؛ البته اگر تاریخ معاصر ایران را بررسی کنیم، امام(ره) مبارزات خود را از دوران جوانی و حتی در زمان مبارزات آیت‌الله مدرس با رضاخان به‌صورت دورادور آغاز کردند.

وی ادامه داد: نگاه آزادی‌خواهانه و مبارزه با ظلم و ناراستی‌ها از آغاز جوانی در امام(ره) وجود داشت، اما به‌دلیل شرایطی که در آن زمان وجود داشت و به‌واسطهٔ زعامتی که در دههٔ ۳۰ آیت‌الله بروجردی در جامعهٔ تشیع و در ایران داشتند، ایشان بر خود جایز نمی‌دانستند تا زمانی‌که محوریت با آیت‌الله بروجردی است، در حوزهٔ مبارزه با رژیم پهلوی ورود آشکار و علنی داشته باشند.

شفیعی‌ها افزود: پس از رحلت آیت‌الله بروجردی در آغاز دههٔ ۴۰، فضا برای این‌که مرجعیت در شرایط جدیدی قرار بگیرد باز شد و عده‌ای از شاگردان امام و فضلای قم این معنا را در میان شهرهای مختلف تبلیغ کردند که مرجعیت امام(ره) را مطرح کنند؛ پس از آیت‌الله بروجردی، امام(ره) احساس کردند که اکنون زمانی است که می‌توانند منویات خود را در مبارزه با ظلم و پلشتی‌هایی که جامعهٔ ایران به‌واسطهٔ حاکمیت ننگین پهلوی گرفتار آن شده بود، آشکار کنند.

این فعال سیاسی اظهار کرد: این مبارزات از انجمن‌های ایالتی و ولایتی و بحث مبارزه با لایحه‌ای که به مجلس برده شد تا به این وسیله بتوانند سلطهٔ خود را بیشتر کنند، آغاز شد که امام(ره) از آن‌جا به‌صورت علنی روشنگری‌های خویش را آغاز کردند و به مردم آگاهی دادند که این مسائل فریب است و پهلوی به‌دنبال تثبیت حاکمیت ظالمانهٔ خویش است.

 

قیام 15 خرداد نقطهٔ آغازی برای انقلاب بود

شفیعی‌ها در رابطه با تأثیر قیام 15 خرداد در شکل‌گیری انقلاب اسلامی عنوان کرد: علی‌رغم این‌که در حادثهٔ 15 خرداد به ظاهر شاهد این بودیم که رژیم توانست این قیام را سرکوب کند و در مقابل مبارزین و تظاهرکنندگان و مردمی که در اعتراض به دستگیری مرجعیت خود در پیشوای ورامین، قم و تهران به خیابان‌ها آمده بودند، بایستد و آن‌ها را به خاک و خون بکشد، اما این تنها ظاهر ماجرا بود؛ زیرا حرکتی که به نفع امام آغاز شده و به ظاهر در همان آغاز سرکوب شده بود، نقطهٔ آغاز و نقطهٔ عطف وقوع پدیدهٔ انقلاب اسلامی شد.

وی در ادامه بیان کرد: بعد از جو خفقانی که پس از قیام ۱۵ خرداد ایجاد شد، از امام سؤال کردند شما با چه ابزار و چه زمینه‌ای می‌خواهید به قیام علیه شاه و رژیم پهلوی به‌پا خیزید؟ ایشان در پاسخ فرمودند سربازان من امروز در گهواره‌ها هستند؛ این تعبیر نشان‌دهندهٔ نگاه دوراندیشانه و عمیق امام(ره) است که هرگز از سرکوب ظاهری قیام 15 خرداد و حرکتی که مردم برای اقامهٔ احکام دین و شرع و جهت دفاع از مرجعیت آغاز کرده بودند، برداشت سرکوب نداشتند.

این مبارز انقلابی مطرح کرد: در حقیقت منظومهٔ فکری امام(ره) این بود که لازم بوده حلقهٔ قیام 15 خرداد به‌عنوان آغاز حرکت انقلابی مردم ایران شکل بگیرد و در سالیان بعد به حلقه‌های بعدی متصل شده و تکمیل شود، لذا تعبیری که فرمودند سربازان من امروز در گهواره‌ها هستند، تقریباً 15 سال بعد منجر به حوادث سال 56 و 57 می‌شود که در 22 بهمن 57 به پیروزی انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی تبدیل می‌شود.

 

شفیعی‌ها تأکید کرد: علی‌رغم این‌که امام(ره) حدود 15 سال از مردم و از کشور خود دور بوده و به ترکیه و عراق تبعید شدند، اما ارتباط معنوی ایشان با مردم برقرار بود و این ارتباط معنوی در سال 57 به بار نشست.

این فعال سیاسی به خون شهدای 15 خرداد به‌عنوان مبنایی جهت روشنگری مردم اشاره کرد و یادآور شد: خون شهدای 15 خرداد انگیزه و مبنایی جهت روشنگری و بیدار شدن مردم در سال‌های آتی شد و پس از طی یک پروسهٔ 15 ساله، در قالب قیام مردم برای انقلاب اسلامی نمود پیدا کرد و با عنایت پروردگار منجر به پیروزی انقلاب و سرنگونی نظام شاهنشاهی شد؛ لذا از این حیث امام(ره) در سال 58 فرمودند من برای همیشه روز 15 خرداد را عزای عمومی اعلام می‌کنم.

 

وجود مقام معظم رهبری از تفضلات ویژهٔ پروردگار است

دبیر حزب مؤتلفهٔ اسلامی در استان قزوین در رابطه با نقش و تأثیر مقام معظم رهبری در حیات انقلاب اسلامی گفت: یقیناً می‌توان عنوان کرد که وجود مبارک آیت‌الله خامنه‌ای از تفضلات ویژهٔ خداوند بوده است؛ امام(ره) با ویژگی‌هایی که داشتند توانستند تحول عظیمی را در مردم ایران ایجاد کنند، سپردن این کشتی در میان امواج طوفانی دنیا به‌دست یک رهبر جدید، کار عادی و مادی نیست و ما در طول بیش از 3 دهه رهبری آیت‌الله خامنه‌ای شاهد بوده‌ایم که ایشان به‌درستی و با درایت کشتی انقلاب را اداره و رهبری کرده‌اند.

وی ادامه داد: در طول 3 دههٔ اخیر در دوران رهبری آیت‌الله خامنه‌ای، حوادث و فراز و نشیب‌های سنگین و عمیقی برای ایران و انقلاب اسلامی و نظام بین‌الملل اتفاق افتاده که به مراتب سخت‌تر از دوران حیات مبارک حضرت امام(ره) بوده است.

این مبارز انقلابی یادآور شد: یک نیروی معنوی قوی در وجود مبارک امام(ره) بود که این نیروی معنوی به‌همراه نهضت فکری ایشان، موتور محرکهٔ انقلاب بود و باعث ایجاد تحول در ایران شد، اما در آن زمان دنیا و به‌خصوص استکبار به‌دلیل این‌که شناخت عمیقی از انقلاب نداشتند و تصور نمی‌کردند که انقلاب اسلامی بتواند این‌گونه در نظام بین‌الملل مؤثر واقع شود و منجر به سرنگونی یکی از جدی‌ترین سرسپردگان امپریالیسم امریکا در منطقه یعنی شاه شود، آن‌چنان تدارک ندیده بودند؛ در دههٔ نخست انقلاب نیز علی‌رغم این‌که درگیر جنگ و توطئه‌ٔ گروهک‌های گوناگون بودیم و دوران سختی را گذراندیم، اما در آن دوران طراحی‌ها و توطئه‌های دشمن پیچیدگی‌های امروز را نداشت.

 

انقلاب تحت رهبری آیت‌الله خامنه‌ای در تاروپود نظام بین‌الملل نفوذ کرده

شفیعی‌ها ضمن اشاره به پیچیده‌تر شدن توطئه‌های امروز دشمن نسبت به دهه‌های گذشته، تأکید کرد: بسیار روشن است که هر چقدر بر عمر انقلاب اسلامی افزوده شده است، دشمن توطئه‌های خود را پیچیده‌تر و عمیق‌تر کرده است، بنابراین مقابله با دشمنان و دست دشمن را خواندن و تشخیص درست هدف دشمن و حرکت درست در مقابل او و از حالت پدافندی به حالت آفندی در آمدن، از ویژگی‌های بارزی است که در دوران رهبری آیت‌الله خامنه‌ای شاهد آن هستیم.

این فعال سیاسی تصریح کرد: ممکن است رهبران و رؤسایی در کشورهای مختلف وجود داشته باشند که موفقیت‌هایی در زمینه‌های گوناگون داشته‌اند، اما رهبری که بتواند چنین انقلابی را هدایت کند بی‌نظیر است؛ انقلاب ما توانسته در تار و پود نظام بین‌الملل نفوذ کند و امروز با حوادثی که در امریکا رخ می‌دهد مشاهده می‌کنیم که تمام پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌هایی که در گذشته از مقام معظم رهبری شنیده بودیم، امروز خودنمایی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی بالاتر از فعل و انفعالات ظاهری است و علی‌رغم فشارها و تحریم‌ها، لایه‌های درونی آن توانسته به تار و پود نظام بین‌الملل نفوذ کند؛ زیرا امروز ما در تظاهرات اعتراضی مردم امریکا عکس سردار سلیمانی را می‌بینیم که در دست مردم این کشور است، نمی‌توان ساده از کنار این مسئله عبور کرد، این حرکت خودجوش نمایان‌گر این است که پیام انقلاب اسلامی آن‌چنان در اقصی‌نقاط دنیا از جمله در ایالت متحدهٔ امریکا نفوذ پیدا کرده است که مردم امریکا علی‌رغم تفاوت‌های مختلفی که با ما دارند، این پیام با فطرت آن‌ها هم‌خوانی دارد و هم‌بستگی و هم‌نوایی خود با انقلاب اسلامی را در قالب به‌دست گرفتن عکس سردار سلیمانی در تظاهرات‌ها نشان می‌دهند.

شفیعی‌ها در ادامه اشاره کرد: حقیقتاً رهبری آیت‌الله خامنه‌ای در طول ۳ دههٔ گذشته یک عطیهٔ الهی بوده است و تأییدات خداوند را به‌وضوح می‌توان در این رهبری مشاهده کرد که در سخت‌ترین و وحشتناک‌ترین موقعیت‌ها به‌راحتی و با توکل به خداوند توانسته‌اند کشتی انقلاب اسلامی را جلو ببرند تا به موفقیت‌های بزرگی برسیم و امروز به یک قدرت بزرگ در دنیا تبدیل شویم، ایران تحت رهبری ایشان با سرعت به سمت قوی شدن حرکت کرده و می‌کند.

وی در پایان عنوان کرد: اکنون علی‌رغم مشکلات گوناگونی که در کشور داریم، اما حرکت کلی انقلاب یک حرکت صددرصد پیروز و موفق بوده است و ثمره‌های این اندیشهٔ متعالی را در تمام دنیا مشاهده می‌کنیم و تمام این‌ها به‌واسطهٔ رهبری هوشمندانهٔ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است که خداوند در حق ملت ایران و تمامی آزادی‌خواهان و مستضعفین جهان مرحمت کرده و ایشان را برای دوران ما ذخیره نگاه داشته‌اند که امیدواریم ادامهٔ رهبری ایشان منجر به ظهور حضرت حجت(عج) شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول