اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

آزادسازی دو منطقه دیگر در جنوب طرابلس توسط نیروهای غرب لیبی

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی صبح امروز موفق شدند، شبه‌نظامیان وابسته به شرق لیبی به سرکردگی ژنرال «خلیفه حفتر» را از منطقه‌های «عین زارة» و «وادی الربیع» بیرون برانند.

آزادسازی دو منطقه دیگر در جنوب طرابلس توسط نیروهای غرب لیبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک روز پس بازپس‌گیری فرودگاه طرابلس، نیروهای دولت  وفاق ملی لیبی (غرب لیبی) صبح امروز پیشروی مهمی در جنوب «طرابلس» پایتخت این کشور به دست آوردند.

عملیات «برکان الغضب» (آتشفشان خشم) امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای وابسته به این دولت، عناصر وابسته به ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق لیبی را از منطقه‌های «عین زارة» و «وادی الربیع» بیرون راندند.

خبرگزاری آناتولی ضمن نقل این بیانیه گزارش داد که دو منطقه مذکور در جنوب طرابلس قرار دارد و به صورت کامل آزاد شده است.

نیروهای وفاق ملی همچنین روز گذشته موفق شدند کنترل فرودگاه بین‌المللی طرابلس را به صورت کامل به دست گیرند. پیش از این، به مدت یک سال، این فرودگاه در کنترل نیروهای حفتر قرار داشت.

به گزارش آناتولی، نیروهای دولتی وفاق ملی در حال حاضر قصد دارند منطقه «قصر بن غشیر» واقع در ۲۶ کیلومتری جنوب طرابلس را آزاد کنند. این آخرین منطقه تحت کنترل عناصر وابسته به حفتر در طرابلس است.

ارتش تحت امر دولت وفاق ملی صبح چهارشنبه (روز گذشته) از آغاز عملیات خود برای بیرون راندن نیروهای حفتر از فرودگاه طرابلس خبر داده بود.

ژنرال حفتر از ۱۵ فروردین سال ۹۸ تلاش کرد شهر طرابلس را که مقر دولت وفاق ملی است، اشغال کرده و به موجودیت این دولت که از سوی سازمان ملل و جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده، پایان دهد.

خلیفه حفتر بعد از ناکامی‌ در رسیدن به هدف اعلامی خود، ماه گذشته رسماً خود را حاکم لیبی معرفی کرد؛ اقدامی که از سوی مخالفان و کشورهای دنیا، کودتا تعبیر شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول