اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تغییر ساعت کاری ادارات تأثیر مستقیمی بر کاهش مصرف انرژی دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان گفت: کاهش ساعت کاری ادارات در هرمزگان و تعطیلی 5شنبه‌ها تأثیر مستقیمی بر مصرف انرژی بخصوص در ساعات پیک مصرف دارد.

تغییر ساعت کاری ادارات تأثیر مستقیمی بر کاهش مصرف انرژی دارد

نازنین شیبانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: کاهش ساعت کاری ادارات به 7 تا 13.30 و تعطیلی 5شنبه‌ها در فصل گرم سال در هرمزگان نقش مستقیم و قابل‌توجهی در کاهش میزان مصرف انرژی دارد و از سوی دیگر تعطیلی 5شنبه‌ها می‌تواند در تقویت و استحکام جایگاه خانواده موثر واقع شود.

وی افزود: این مصوبه امسال با تأکید ویژه استاندار هرمزگان همراه بود و هم در ستاد کرونا و هم در ستاد بحران استان نیز به تصویب رسید و از هفته جدید (17 خرداد) اجرایی خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان با بیان این که مشترکین اداری و عمومی حدود 5 درصد از کل مشترکان برق در استان را شامل می‌شوند، تصریح کرد: سهم 15 درصدی این بخش در بار مصرفی استان در فصل پیک نشان دهنده تأثیر مدیریت ساعت کاری بر اوج مصرف است و از آن جا که محدوده زمانی پیک مصرف در شبانه‌روز نیز 13 تا 17 و 19 تا 22 است لذا تغییر ساعات کاری ادارات می‌تواند به مدیریت مصرف انرژی در استان و جلوگیری از فشار بر شبکه موثر باشد.

شیبانی عنوان کرد: تأکید داریم تا حتما ادارات در زمان مقرر تعطیل شوند و مصارف برقی آنان در ساعت 13.30 به حداقل ممکن کاهش یابد تا این مصوبه مهم آثار خود را به جای بگذارد و کمکی به شبکه برق استان برای تأمین پایدار برق بخش خانگی باشد تا در این هوای گرم، مردم عزیز استان‌مان با مشکل قطعی برق مواجه نشوند.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا با توجه به تعطیلی روزهای 5شنبه، نظارت کاملی بر حضور پرسنل در بخش‌های مختلف بخصوص بخش‌های مرتبط با مراجعه ارباب رجوع داشته‌ باشند تا کار مردم بر زمین نماند.

معاون استاندار هرمزگان همچنین با بیان این که تیم‌های نظارتی ویژه‌ای برای کنترل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و دستگاه‌ها در نظرگرفته شده است، خاطرنشان کرد: استفاده همه کارمندان از ماسک الزامی است.

انتهای پیام/3264

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول