اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

پنجاه و سومین سالگرد «یوم ‌النکسه»؛ تأکید فتح و حماس بر مقاومت علیه اشغالگر

جنبش‌های فتح و حماس در سالگرد جنگ ۱۹۶۷ میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی اعلام کردند، مقاومت برای شکست توطئه‌های صهیونیستی ادامه دارد.

پنجاه و سومین سالگرد «یوم ‌النکسه»؛ تأکید فتح و حماس بر مقاومت علیه اشغالگر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوم النکسه» سالروز شکست عرب‌ها در جنگ با رژیم صهیونیستی است؛ جنگ شش روزه ۱۹۶۷ که از ۵ ژوئن تا ۱۰ ژوئن ۱۹۶۷ (۱۳۴۶ ش) میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی مصر، سوریه، اردن و عراق روی داد.

این جنگ منجر به کشته شدن ۱۵ تا ۲۵ هزار عرب شد و در نهایت تل‌آویو «قدس، نوار غزه، کرانه باختری رود اردن، بلندی‌های جولان و صحرای سینا» را اشغال کرد.

به گزارش خبرگزاری «سما»، «عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس در سالروز یوم النکسه اعلام کرد: مقاومت در تمام انواع آن، خط ‌مشی راهبردی برای شکست توطئه الحاق (اشغال) در کرانه باختری و تلاش برای نابودی مسأله عادلانه  (فلسطین) است.

وی افزود، مقاومت قادر به پشت سر گذاشتن تبعات یوم النکسه است و تا کنون پیروزی‌هایی را رقم زده است.

القانون ادامه داد، «انقلاب فلسطین» برای گرفتن حقوق و آزادی و بازگرداندن سرزمین باقی خواهد ماند و مقاومتی که توانست رژیم اشغالگر را از نوار غزه بیرون کند می‌تواند این کار را در بقیه مناطق هم انجام دهد و پروژه‌های خصمانه را ساقط کند.

بیانیه جنبش فتح

جننش فلسطینی فتح هم در بیانیه خود به مناسبت پنجاه و سومین سالگرد یوم النکسه اعلام کرد: ملت ما که بیش از صد سال است با پروژه صهیونیستی-استعماری مقابله می‌کند اجازه اجرای طرح الحاق را نخواهد داد و به مبارزه خود تا پایان اشغالگری در تمام انواع آن، تحقق آزادی و استقلال با ایجاد دولت مستقل در مرزهای ژوئن ۱۹۶۷ با مرکزیت قدس و بازگشت آوارگان ادامه خواهد داد.

فتح تأکید کرد، اراده ملت فلسطین شکستی نیست و  در سرزمین خود به مقاومت ادامه خواهد داد و در این مرحله بر شکست توطئه‌ اشغال اراضی کرانه باختری و نیز شکست طرح موسوم به «معامله قرن» تأکید دارد.

جنبش فتح در ادامه امت عربی را به بیداری و بازگرداندن وحدت و همبستگی علیه پروژه صهیونیستی فراخواند و گفت ، هدف این پروژه هیمنه و تسلط بر منطقه بوده و هست.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول