اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مهم‌ترین شاخصۀ رهبر انقلاب، هوش سیاسی و شناخت کامل انقلابی است

فعال سیاسی و مبارز انقلابی استان قزوین گفت: مهم‌ترین شاخصهٔ رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هوش سیاسی ایشان و شناختی است که از انقلاب و از نهضت و تفکر امام(ره) داشته و دارند.

مهم‌ترین شاخصۀ رهبر انقلاب، هوش سیاسی و شناخت کامل انقلابی است

عباس نیکویه، فعال سیاسی و مبارز انقلابی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: ریشه‌های هر انقلاب به یک دوران طلایی و حرکت‌ها و اتفاقاتی باز می‌گردد که منشأ آن انقلاب هستند، در رابطه با انقلاب اسلامی ایران نیز بی‌شک 15 خرداد نقش اصلی و اساسی در شکل‌گیری آن داشته است.

وی افزود: ما اگر به سخنرانی‌های حضرت امام(ره) در 15 خرداد و حتی سخنان ایشان قبل از این تاریخ و ایده‌های ایشان در رابطه با ولایت‌فقیه و نحوهٔ حرکات سیاسی دقت کنیم، هیچ شکی نیست که ریشه‌های اصلی انقلاب در آن دوران شکل گرفته است.

نیکویه در ادامه اظهار کرد: نصیحت‌هایی که امام(ره) در آن دوران به شاه داشتند و خطری که شاه و اربابان او مانند امریکا که هدایت سیاسی او را بر عهده داشتند، از جانب امام(ره) احساس می‌کردند و رفتاری که با حضرت امام(ره) داشتند، نشان‌گر این است که نوع مبارزهٔ ایشان می‌توانست یک حرکت جدی جهت تغییر حکومت باشد که در نهایت نیز با ایجاد نارضایتی‌های عمومی مردمی، منجر به وقوع انقلاب اسلامی شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر آن ریشه‌ها و مبارزات نبود، قطعاً امام(ره) به آن شکل دستگیر و سپس تبعید نمی‌شدند و شاه سعی نمی‌کرد حضرت امام(ره) را از جامعه حذف کند؛ از 15 خرداد 42 به بعد تمام انقلابیونی که در جریانات انقلاب سهیم بودند انرژی و ایدئولوژی خود را جهت سرنگونی رژیم شاهنشاهی به‌کار گرفتند.

این مبارز انقلابی تصریح کرد: با توجه به وقایعی که در خرداد 42 رخ داد و تظاهرات و تجمعاتی که در برخی شهرها به وجود آمد، این مبارزات و اتفاقات سرمنشأ انقلاب اسلامی شد.

نیکویه در رابطه با ویژگی‌های 3 دهه رهبری آیت‌الله خامنه‌ای عنوان کرد: مهم‌ترین شاخصهٔ رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هوش سیاسی ایشان و شناختی است که از انقلاب و از نهضت و تفکر امام(ره) داشته و دارند.

وی بیان کرد: از دیگر شاخصه‌های رفتاری ایشان، دشمن‌شناسی صحیح است.

این فعال سیاسی تأکید کرد: مقام معظم رهبری پیش از به‌دست گرفتن سکان رهبری، در بخش‌های اجرایی مختلفی حضور داشته و تجارب فراوانی دارند، از طرف دیگر ایشان از نفرات اصلی نهضت امام(ره) بودند و شناخت، هوش و درایتی که ایشان برای ادارهٔ کشور به‌کار می‌برند بی‌نظیر و ستودنی است.

وی مطرح کرد: ما باید تلاش کنیم تا با قوی کردن ریشه‌های انقلاب و مرور مداوم صحیفهٔ حضرت امام(ره) و ادامه دادن راه ایشان، نوع زندگی امام(ره) را سرلوحهٔ کار خود قرار دهیم تا این انقلاب به نهضت امام‌زمان(عج) متصل شود.

نیکویه در ادامه اشاره کرد: به عقیدهٔ بنده برای قوی کردن ریشه‌های انقلاب باید به روحیهٔ انقلابی بازگردیم، زیرا متأسفانه اکنون در برخی زمینه‌ها تا حدودی از روحیات انقلابی فاصله گرفته‌ایم؛ بدون تعارف و از سر دلسوزی عرض می‌کنم که طبق فرمودهٔ مقام معظم رهبری ما از منظر روحیات انقلابی باید به شرایط ابتدای انقلاب برگردیم و چاره‌ای جز این نداریم.

وی در پایان یادآور شد: بنده زمانی‌که برای برخی جوانانی که ابتدای انقلاب را ندیده‌اند و نگاه خوبی به موضوع ندارند، از شیوهٔ فعالیت‌های ابتدای انقلاب، نحوهٔ زندگی مسؤولین در آن ایام و نوع دفاع رزمندگان از وطن در جبهه‌ها با آن امکانات حداقلی صحبت می‌کنم، باور نمی‌کنند که در ابتدای انقلاب چنین روحیاتی در میان مسؤولین و رزمندگان وجود داشته است؛ لذا لازم است تفاوتی که در روحیه‌ها ایجاد شده است اصلاح شود و چاره‌ای جز برگشتن به روحیات انقلابی نداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول