اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

گسترش اختیارات رئیس جمهور قزاقستان در مورد «حکومت نظامی»

سنای قزاقستان لایحه مربوط به گسترش اختیارات رئیس جمهور در مورد شرایط اعلام حکومت نظامی را مورد بررسی قرار می دهد.

گسترش اختیارات رئیس جمهور قزاقستان در مورد «حکومت نظامی»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مجلس سنای قزاقستان لایحه مربوط به گسترش اختیارات رئیس جمهور در مورد حکومت نظامی را مورد بررسی قرار می دهد.

«مراد‌ بیک‌تان‌اف» رئیس ستاد مرکزی نیروهای مسلح قزاقستان با اعلام این خبر گفت: قوانین مربوط به حکومت نظامی از طریق افزودن چند ماده جدید تکمیل می شود که بر این اساس رئیس جمهور قزاقستان در زمان صلح ترتیب کاربرد مقررات مربوط به حکومت نظامی را تعیین، مقررات نهاد فرماندهی کل نیروهای مسلح، مقررات مربوط به شوراهای دفاعی مناطق، شهر های مهم، پایتخت، مقررات مربوط به سازمان دهی فعالیت دولت در دوره حکومت نظامی و همچنین در مورد نهادهای دولتی به طور مستقیم وابسته به آن در دوره حکوما نظامی را تصویب می کند.

گفته می شود هدف اصلی لایحه مذکور بهبود سیستم آمادگی کشور برای دفاع و تضمین امنیت نظامی، مطابق سازی قوانین مربوط به حکومت نظامی با تهدید های احتمالی نظامی و تغییر ماهیت درگیری های نظامی، می باشد.

علاوه بر این اصلاحات قانون مذکور شامل موضوعات مربوط به تضمین امنیت افراد و اماکن تحت محافظت قرار گرفته، می باشد.

اصلاحات مذکور همچنین صلاحیت دستگاه ها و سازمان های دولتی برای آماده سازی اماکنی که در دوره حکومت نظامی نیاز به حفاظت و حمایت دارند، در رابطه با توان مهندسی و فنی و امنیت ضد خرابکاری و همچنین تهیه تجهیزات ویژه تعیین می کند.

سنای قزاقستان پیش نویس قانون «اصلاحات و اضافات به برخی مصوبات قانونگذاری این کشور در امور حکومت نظامی» را به تصویب رسانده است.

پیش از این نیز پیش نویس قانون «اصلاحات و اضافت به برخی از مصوبات قانونگذاری این کشور در شرایط اضطراری» تصویب شد که به رئیس جمهور امکان ایجاد روشی متفاوت برای تنظیم برخی از روابط پیش بینی شده در قانونگذاری این کشور را فراهم می کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول