اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردوغان: به اکتشاف نفت در شرق دریای مدیترانه ادامه می‌دهیم

رئیس جمهوری ترکیه طی کنفرانس خبری با رئیس دولت وفاق ملی لیبی، بر تداوم حفاری‌ها در شرق دریای مدیترانه به منظور اکتشاف نفت و همکاری‌های دریایی با این دولت تأکید کرد.

اردوغان: به اکتشاف نفت در شرق دریای مدیترانه ادامه می‌دهیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور ترکیه گفت که این کشور به حفاری در آب‌های شرق دریایه مدیترانه به منظور اکتشاف نفت ادامه خواهد داد.

رجب طیب اردوغان طی کنفرانس مشترک خبری با «فایز السراج»، رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی گفت که حمایت ترکیه از این دولت افزایش پیدا خواهد کرد و مستمر خواهد بود. ادوغان گفت که در دیدار با سراج در زمینه همکاری دریایی در مدیترانه به توافق رسیده است.

رئیس جمهور ترکیه اقدامات نظامی ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق لیبی را محکوم کرد و گفت که حفتر و حامیان او بزرگترین مانع در برابر صلح در لیبی هستند. مصر، امارات عربی متحده، عربستان سعودی و فرانسه از بزرگترین حامیان نظامی و سیاسی ژنرال حفتر هستند.

ترکیه آذر ماه گذشته دو تفاهم نامه امنیتی و اقتصادی با دولت وفاق ملی امضا کرد که ترسیم مرزهای آبی با هدف اکتشاف نفت در آب‌های سرزمینی لیبی در مدیترانه بخشی از این تفاهم‌نامه‌ها بود. این اقدام خشم مصر، یونان و قبرس جنوبی را در پی داشته و برای مقابله با این طرح‌ها، وارد فاز حمایت از حفتر به منظور سرنگونی دولت وفاق ملی شدند.

رئیس جمهور ترکیه طی کنفرانس خبری امروز که بلا فاصله بعد از دیدار با سراج صروت گرفت، از جامعه جهانی خواست از دولت وفاق ملی حمایت کنند.

رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی نیز در این کنفرانس خبری، بر عزم نیروهای تحت امر این دولت به منظور اعمال قدرت و سیطره بر همه مناطق لیبی تأکید کرد. دولت سراج هم‌اکنون چیزی نزدیک به ۲۰ درصد خاک لیبی را در دست دارد با این حال، این مناطق شامل پایتخت (طرابلس) بوده و جزو مناطق مهم با جمعیت زیاد است.

فایز السراج گفت که دولت متبوعش از اجرای عدالت و قانون بر کسانی که در لیبی علیه شهروندان ین کشور «جنایت» کرده، پا پس نخواهد کشید. او حامیان عربی و غیر عربی حفتر را خطار قرار داد و گفت که محاسبات آن‌ها و دل بستن آن به حفتر (برای سیطره بر طرابلس) پوچ بوده و تاریخ در این قضیه به آن‌ها «هرگز رحم نخواهد کرد».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول