اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

افزایش خشونت مسلحانه در آمریکا در دوران کرونا

نتایج یک تحقیق جدید از افزایش خشونت‌های مسلحانه در آمریکا در شرایط شیوع ویروس کرونا حکایت دارد.

افزایش خشونت مسلحانه در آمریکا در دوران کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتایج یک تحقیقات جدید از افزایش خشونت‌های مسلحانه در آمریکا در دوران شیوع «کووید-۱۹» (بیماری کروناویروس ۲۰۱۹) در این کشور حکایت دارد.

شبکه خبری «ان‌بی‌سی» با گزارش این خبر افزود آمارهای مربوط به خشونت با سلاح احتمالاً در پرتو شدت گرفتن خشم عمومی از قتل نژادپرستانه «جورج فلوید» به دست یک افسر سفیدپوست، شدت هم خواهند گرفت.

این پژوهش که توسط گروه «Gun Violence Archive» انجام شده نشان می‌دهد مرگ و میر بر اثر شلیک سلاح در ماه‌های میلادی آوریل (۱۶ درصد) و می (۱۵ درصد) در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۹ رشد چشمگیری داشته است. 

این در حالی بوده که در این دو ماه آمریکایی‌ها به دلیل اعمال قرنطینه جهت جلوگیری از شیوع کرونا در خانه مانده‌اند. 

گروه تحقیقاتی Gun Violence Archive گفت: «از سال ۲۰۱۳ که ما اقدام به گردآوری داده‌های مربوط به تیراندازی با تلفات انبوه کردیم بیشترین تعداد این نوع تیراندازی‌ها (۵۶ مورد) در ماه می ۲۰۲۰ اتفاق افتاده است.»

«تیراندازی با تلفات انبوه» مفهومی است که این گروه برای اطلاق به تیراندازی‌هایی به کار می‌برد که در جریان آنها به سمت ۴ نفر یا بیشتر تیراندازی صورت گرفته است. 

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد: در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند در آمریکا هستند. 

درباره دلایل این موضوع تا کنون تحلیل‌های مختلفی ارائه شده اما آزادی حمل سلاح توسط شهروندان اغلب مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل ایجادکننده این مشکل دانسته می‌شود.

داده‌هایی که «سی‌ان‌ان» بر اساس گزارش مرکز تحقیقات کنگره آمریکا ارائه کرده نشان می‌دهد آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی از (۴۸%) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول