اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های ماهور باشت گچساران/ وقوع سومین آتش‌سوزی در مراتع شهرستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های ماهور باشت از توابع دهستان امامزاده جعفر گچساران خبر داد.

آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های ماهور باشت گچساران/ وقوع سومین آتش‌سوزی در مراتع شهرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، وحید محمدی تبار از وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های ماهور باشت از توابع دهستان امامزاده جعفر گچساران خبر داد.

 وی با بیان اینکه این آتش سوزی عصر امروز  آغاز و همچنان ادامه  دارد،گفت:  در حال حاضر نیروهای مردمی، اهالی روستا،  بسیج، نیروهای منابع طبیعی برای مهار آتش در منطقه حضور دارند.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه متاسفانه در این آتشسوزی چند هکتار از مراتع و جنگل های ارتفاعات "کوه مورد " منطقه پاکوه(ماهور باشت)  گچساران  طعمه حریق شده است، گفت:  هم اکنون هماهنگی های لازم با معاونت عمرانی استان و فرمانداران شهرستان های گچساران و باشت برای کمک به مهار آتش انجام  و تعدادی از امدادگران و مسئولان در محل آتش سوزی حضور دارند.

 محمدی تبار با اشاره به اینکه این آتش سوزی به دلیل اینکه در منطقه صعب العبور رخ  داده  و تا کنون مهار نشده است، گفت: دقایقی دیگر نیروها به وسیله بالگرد به ارتفاعات اعزام خواهند شد.

وی  با بیان اینکه این سومین آتش سوزی جنگل ها و مراتع گچساران در سالجاری است، خاطرنشان کرد: علت این حادثه در دست بررسی است.

 به گزارش فارس، در تاریخ 2 خرداد ماه آتش سوزی وسیع در ارتفاعات کوه  خامی در منطقه  خنگ بنار و کوه گوهر نارک رخ داد که پس از 96 ساعت تلاش طاقت فرسا مهار شد.

همچنین آتش سوزی در مراتع و جنگل های منطقه دیل ساعت ۲ بامداد روز جمعه نهم خرداد پس از چند روز تلاش این آتش سوزی‌ مهار شد.

 در آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های گچساران در منطقه کوه خامی (خنگ بانار) و کوه دیل گچساران 350 هکتار  از مراتع و جنگل‌های گچساران طعمه حریق شد.

درختان بلوط، ارزن و بادام کوهی از مهمترین پوشش گیاهی این منطقه است.

انتهای پیام/82031/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول