اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

دانشجویان انقلابی پرچم‌دار مطالبه‌گری در شهرک فدک/ درخواست برای محاکمه مقصران فوت آسیه پناهی

جمعی از دانشجویان بسیجی و انقلابی دانشگاه‌های تهران، تبریز، قم و کرمانشاه با مطالبه محکومیت عاملین حادثه تخریب خانه‌های شهرک فدک و درگذشت آسیه پناهی به این منطقه سفر کردند.

دانشجویان انقلابی پرچم‌دار مطالبه‌گری در شهرک فدک/ درخواست برای محاکمه مقصران فوت آسیه پناهی

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، جمعی از دانشجویان بسیجی، انقلابی و عدالتخواه دانشگاه‌های تهران، تبریز، قم و کرمانشاه با مطالبه محکومیت عاملین حادثه تخریب خانه‌های شهرک فدک و درگذشت آسیه پناهی به این منطقه سفر کردند.

* تجمع دانشجویان با مطالبه محاکمه مقصرین و عاملین ماجرای شهرک فدک 

بنابراین گزارش، این دانشجویان صبح امروز به همراه طلاب و عموم دانشجویان و مردم انقلابی کرمانشاه تجمعی را در مقابل دادسرای عمومی و انقلاب این شهر برگزار کرده و خواستار محاکمه مقصرین و عاملین ماجرای شهرک فدک شدند.

 

* شهردار کرمانشاه باید عزل و محاکمه شود

علی اسکندری دبیر جنبش عدالتخواه در تجمع دانشجویان در این تجمع با انتقاد از اینکه چرا ویلاهای برخی آقازاده ها که تخلف بالای ۱۰۰۰ متر دارند را با چکش خراب می‌کنند و به مستضعفان که می رسند بدون مجوز قانونی و با لودر این کار را انجام می دهند، به درگذشت آسیه پناهی اشاره کرد و گفت: شهردار کرمانشاه باید عزل و محاکمه شود! این مطالبه اصلی ماست.

وی ادامه داد: دانشجویان انقلابی و پیرو خط امام پیگیر ماجراهایی از این دست هستند و با اخبار غلط دست از مطالبه گری برنمی دارند!

* دادستانی پیگیر ماجرای فئت آسیه پناهی است

با پیگیری دانشجویان جلسه ای با حضور عبدالملکی معاون فرهنگی شهرداری کرمانشاه به همراه مسئول روابط عمومی شهرداری و همچنین شهردار منطقه مربوطه برگزاری شد.

معاون فرهنگی و نماینده شهردار کرمانشاه در این نشست گفت: اقدام صورت گرفته در هیچ منطق و قاموس و فرهنگی قابل توجیه و تایید نیست و قطعا محکوم و اشتباه است.

وی افزود: مامورین اجرایی شهرداری مانند نیروی انتظامی و سایر نیروها موظف به اجرای قانون برای جلوگیری از گسترش زمین‌خواری و سد معبر هستند.

نماینده شهردار کرمانشاه ادامه داد: نباید چنان مسئله را بزرگ کنیم و کاری کنیم که رسانه های معاند از آن سوء استفاده کنند. آنها مترصد یک فرصت برای سوء استفاده از اتفاقات داخل کشور هستند

نماینده شهردار کرمانشاه گفت: مطمئن باشید این مسئله در حال پیگیری در دادستانی کرمانشاه است و شهردار منطقه و مدیر اجرائیات منطقه نیز تا این لحظه عزل شده اند و همچنان این برخورد ها ادامه خواهند داشت و به شما گزارش خواهیم داد.

* حضور دانشجویان در محل تخریب منزل آسیه پناهی

دانشجویان همچنین به محل وقوع حادثه و محل تخریب منزل آسیه پناهی حاضر شده و به بررسی موضوع و گفت وگو با مردم منطقه پرداختند.

* برگزاری ویژه برنامه سالروز رحلت امام(ره) در شهرک فدک

 

براساس این گزارش، دانشجویان عصر امروز هم ویژه برنامه سالروز رحلت امام خمینی (ره) را در شهرک فدک برگزار کردند.

سید محمد امین سپیده دم مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف در باره اقدامات صورت گرفته دانشجویان و برگزاری این ویژه برنامه گفت: عدم پاسخگویی مسئولین قضایی و اوقاف کرمانشاه در قضیه تخریب خانه‌های شهرک فدک توهین به مردم و دانشجویان بود.

وی ادامه داد: تبعیض در اجرای قانون پذیرفته نیست؛ نمی شود یک خانه کوچک را تخریب کنند اما همسایه‌اش که چند باب مغازه است را سالم بگذارند.

سپیده دم افزود: تعدادی از مردمی که در اینجا خانه خریده‌اند، یکسری اسنادی دارند که باید تکلیف آن‌ها مشخص بشود و نمی توان آنها را نادیده گرفت.

این فعال دانشجویی ادامه داد: کسی مدافع زمین خواری نیست؛ اگر زمین‌خواری رخ داده باشد قطعا باید با آن برخورد شود و ما نیز در حد توان پیگیری خواهیم کرد.

گفتنی است مجتبی نامخواه، محمدصادق شهبازی و روح‌الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس در ویژه برنامه سالروز رحلت امام در شهرک فدک به بیان سخنانی پرداختند.

* بی عدالتی‌ها در سیاست‌های غلط و رویه‌های ناصواب ریشه دارند

روح‌الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ویژه برنامه «در سوگ امام کوخ‌نشینان» گفت: عدالتخواهی از دست انداختن به نمادهای فساد و تبعیض و فقر می گذرد زیرا هنوز درگیر ساختارهای استعماری هستیم. هنوز ساختار های ما متحول نشده اند و  دولت اسلامی هنوز شکل نگرفته است.

وی افزود: باید از اتفاق فوت خانم آسیه پناهی آرمان خود را فریاد بزنیم تا به آن نقطه قانون گذاری و سیاست گذاری برسیم. در قانون اساسی تامین مسکن جزو حقوق مستضعفان است و تا زمانی که ما آن را اجرا نکنیم نمی توانیم با معلول آن (مسکن غیرقانونی) بجنگیم و آن را از بین ببریم. 

ایزدخواه گفت: باید پرسید چرا با وجود اینهمه پژوهشگر و اندیشکده بازهم کشور با قوانین و سیاست های وارداتی سال ۱۳۰۷ اداره می شود و این قوانین و موارد متعدد اصلاح نمی شوند ؟

وی اظهار داشت: بی عدالتی‌ها در سیاست‌های غلط و رویه‌های ناصواب ریشه دارند. تابوت برنامه ریزی تکنوکرات را باید شکست. باید دانشگاه و حوزه و مراکز ما بروکراسی فرسوده کشور را اصلاح کنند.

* حتی یک مورد تبعیض هم پذیرفته نیست

صادق شهبازی از ادوار جنبش عدالتخواه دانشجویی طی سخنانی در محله فدک کرمانشاه گفت: زمانی که از رژیم شاه تا قدرت‌های جهانی، متحجران، روشنفکران و متدین نماها، همه جلوی امام ایستادند، همین مردم مستضعف بودند که پشت امام ایستادند. برای اینکه امام می‌گفت دین باشد و ظلم به هیچکس در هیچ کجا نباشد!

وی افزود: ما آمده‌ایم با آرمانهای امام بیعت کنیم، نه در کاخ های اشرافی، بلکه در جایی که امام می‌گفت انقلاب مال آنهاست. برپادارندگان واقعی انقلاب، یعنی محرومین و مستضعفین!

شهبازی تصریح کرد: امام خمینی(ره) اولین پیامی که در اسفند ۵۷ دادند، پیام مسکن بود و فرمودند که ما باید مسکن محرومان را تامین کنیم. اصل ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی که اصل های شهید بهشتی هستند، برای هر ایرانی حق مسکن را قائل می‌شود.

وی افزود: اینکه عکس سردار سلیمانی را در دست بگیریم و یا از منویات امام و رهبر معظم انقلاب حرف بزنیم، وقتی که راه و مسئله امام را کنار بگذاریم، چه فایده ای دارد؟

شهبازی گفت: در حکومت دینی حتی یک مورد تبعیض هم پذیرفته نیست. ما انقلاب کردیم، ۳۰۰ هزارتا از بهترین بچه‌های این مملکت را داده‌ایم که این خط را حاکم کنیم.

* بیانیه پایانی دانشجویان

دانشجویان شرکت کننده در ویژه برنامه سالگرد رحلت امام کوخ نشینان که در شهرک فدک کرمانشاه برگزار شد، در پایان این مراسم با قرائت بیانیه ای تاکید کردند: کارشناسان راه حل های بسیاری برای حل مشکل مسکن مستضعفین ناظر به قوای سه گانه طرح کرده اند؛ از جمله طرح های مالیات بر خانه های خالی و تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه توسط مجلس، ساخت مسکن برای اقشار محروم تحت هر عنوانی اعم از مسکن مهر، مسکن اجتماعی یا... توسط دولت و ورود قوه قضائیه به عنوان مدعی العموم برای ستاندن حق مسکن و مطالبه از دستگاه های اجرایی است. 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

 «به مستضعفان و زاغه نشینان که ولی نعمت ما هستند، خدمت کنید.»

«یک موی کوخ‌نشینان بر همه کاخ‌نشینان ترجیح دارد.»

این جملات از امام خمینی صادر شده؛ امامی که همیشه یادآور می شد ولی نعمتان انقلاب اسلامی، مستضعفین اند؛ حال اما پس از گذشت 31 سال از رحلتش، سیاست ها و عملکرد برخی مسئولین در جمهوری اسلامی، مستضعفینی را که باید صاحب انقلاب اسلامی و پیش برنده آرمان های آن باشند، به ناچار به زاغه ها و آلونک ها رانده و سهم شان از انقلاب را با برخورد قهری و تخریب بدون حکم و گاز فلفل داده است.

 این برخوردها در حالی است که جرئت تخریب ویلای فلان آقازاده تهرانی حتی با حکم تخریب هم وجود نداشت. چه اتفاقی افتاده که لودر شهرداری فقط یارای مقابله با زاغه   آسیه پناهی را دارد؟ اساسا باید این قانون شهرداری که حق را در هر تزاحمی برای برخورد با مستضعفین به شهرداری می دهد و بجا مانده از دوران طاغوت است مورد تجدید نظر قرار بگیرد. آیا شهرداری که فقط تیزیِ بیل لودرش برای مستضعفین است ( آن هم بطور غیرقانونی) شایسته‌ محاکمه نیست؟ آیا شایسته است مدیران و سیاستگذاران اصلی با قربانی کردن یک مدیر میانی، از چنگال عدالت بگریزند؟

دانشجویان انقلابی، طرفدار مقابله با قانون نیستند؛ با ساخت و ساز غیرقانونی مقابله کنید! اما مقابله با ساخت و ساز غیرقانونیِ کسی مثل آسیه پناهی، همانند مقابله با پدیده کولبری است؛ در حالی که مرز های ما به بزرگراه قاچاق تبدیل شده. با وجود ساخت و ساز غیرقانونی نهادها و اشخاص غیرانقلابی و حتی بعضاً به ظاهر انقلابی، آیا رواست و اولویت دارد به زاغه‌ای در حاشیه کرمانشاه پرداخته شود؟

قانون اساسی متعهد شده مسکن را برای تمامی مردم فراهم کند. اما چرا اکنون درحالی که برخی بزرگان در کاخ جاخوش کرده اند، مستضعفین ما حتی توان فکر کردن به مالکیت مسکن ندارند؟ آن امامی که امروز به سوگش نشسته ایم، تا آخر عمر در منزل اجاره‌ای زندگی کرد. شما مگر چه خدمتی بزرگتر از روح الله خمینی به انقلاب کرده‌اید که سهم کاخ از انقلاب برداشته‌اید؟ شما نتوانستید خودتان را شبیه امام کنید و به همین دلیل، امام را شبیه خودتان کردید و در حصار کاخ گیر انداختید. ما اما امام را از کاخ به میان زندگی مستضعفین خواهیم آورد.

 

حقیقت آن است که اگرچه انقلاب اسلامی تحول عظیمی در برپایی عدالت رقم زده؛ اما به اذعان رهبر انقلاب ما در مسئله عدالت عقبیم و عدالت باید در رأس همه اولویت ها قرار بگیرد. از موانع مهم تحقق عدالت، مرکز گرایی، تبعیض در تخصیص منابع و ناکارآمدی مدیران بومی در مدیریت منابع محلی است که مردم را از روستا و شهرهای کوچک به کلانشهر ها کشانده، اما منابع درآمدی محدود و هزینه های زندگی در کلان شهر، سرپناهی جز زاغه نصیب شان نکرده.

کارشناسان راه حل های بسیاری برای حل مشکل مسکن مستضعفین ناظر به قوای سه گانه طرح کرده اند؛ از جمله طرح های مالیات بر خانه های خالی و تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه توسط مجلس، ساخت مسکن برای اقشار محروم تحت هر عنوانی اعم از مسکن مهر، مسکن اجتماعی یا... توسط دولت و ورود قوه قضائیه به عنوان مدعی العموم برای ستاندن حق مسکن و مطالبه از دستگاه های اجرایی است.

اما با توجه به ادعای انقلابی گری مجلس یازدهم، پیام رهبری به این مجلس مبنی بر پرداخت ویژه به مستضعفین و عقب ماندگی در عدالت، جنبش دانشجویی تا اربعین حضرت امام به یازدهمین مجلس شورای اسلامی، مهلت می‌دهد تا انقلابی‌گری و تحول‌خواهی خودشان را با برداشت گامی در عمل برای مسکن مستضعفین اثبات کنند. علاوه بر این اصلاح قانون شهرداری‌ها مصوبه سال ۱۳۳۴، یکی از اولویت‌های اصلی مجلس برای جلوگیری از این قبیل اقدامات غیر انسانی شهرداری‌‌ها خواهد بود.

در صورت ادامه بی‌توجهی مسئولین به مطالبات مردم در زمینه مسکن، دانشجویان مطالبات خود را به گونه دیگری پیگیری خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول