اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

محکومیت سنگین برای آیان به خاطر ۱۰ میلیون مفقودی و ۴۰ نمونه دوپینگ مخفی شده

گزارش مک لارن در خصوص فساد در وزنه برداری منتشر شد.

محکومیت سنگین برای آیان به خاطر ۱۰ میلیون مفقودی و ۴۰ نمونه دوپینگ مخفی شده

به گزارش خبرگزاری فارس، تاماش آیان رئیس سابق فدراسیون جهانی وزنه برداری به خاطر مخفی کردن 40 نمونه دوپینگ مثبت و بیش از 10 میلیون دلار مفقودی در تحقیقات فساد در وزنه برداری محکوم شد.

این یافته‌های کلیدی تحقیق مستقل در مورد فساد در وزنه برداری بود که امروز توسط ریچارد مک لارن وکیل کانادایی که رهبری این تحقیقات را برعهده داشت منتشر شد.

مک لارن گفت کنترل شدید آیان بر بسیاری از اعضای IWF منجر به عدم همکاری گسترده با تحقیقات شد. خرید رأی در انتخابات ۲ کنگره از دیگر مواردی بود که توسط آیان تایید شد. برای به دست آوردن کرسی در هیات اجرایی IWF پول نقد به تاماش آیان پرداخت شده است.

تحقیقات مک لارن پس از پخش مستندی به نام Lord of Lifters در کانال دولتی آلمان ARD در ماه ژانویه انجام شد.

مک لارن در این باره اظهار داشت: ما شکست‌های مدیریت سیستماتیک و فساد را در بالاترین سطح IWF یافتیم. من به طور کلی سازمانی را پیدا کردم که نزدیک به نیم قرن یک رهبر استبدادی داشته که از طریق مکانیسم‌های مختلف کنترل همه چیز را که در درون سازمان اتفاق می افتاد دیکته می‌کرد. در واقع فرهنگ ترس حتی پس از استعفا آیان ادامه داشت.

وی در مورد مسئله دوپینگ گفت: وزنه برداری سابقه استفاده از داروهای تقویت کننده را دارد. تست دوپینگ بیش از 600 وزنه بردار در یک دهه گذشته مثبت بوده است. فرهنگ دوپینگ در این رشته ورزشی وجود دارد.

این وکیل کانادایی درباره موضوع خرید رأی در این گزارش افزود: در دو کنگره اخیر انتخابات آرایی برای رئیس فدراسیون جهانی و سمت‌های ارشد هیات اجرایی خریداری شده که این اقدامات نقض اساسی در آئین نامه ورزش در رویه‌های انضباطی و اخلاقی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول