اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

هیچ چیز جز اراده مردم نمی‌تواند کرونا را مهار کند/ نباید با بی‌توجهی موجب وقوع فاجعه شویم

رئیس شورای استان هرمزگان گفت: تنها راه غلبه بر بیماری کرونا، اراده جمعی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بهداشت فردی است.

هیچ چیز جز اراده مردم نمی‌تواند کرونا را مهار کند/ نباید با بی‌توجهی موجب وقوع فاجعه شویم

عقیل مدنی امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، استان هرمزگان بدلیل همراهی و همت مردم و تلاش مسئولین، مخصوصا پزشکان و تمامی کارکنان بهداشت و درمان توانست جزو استان‌های موفق در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا باشد و این دستاورد بزرگی بود چراکه ثابت کردیم توان و مدیریت پیشگیری از شیوع این ویروس را با همبستگی و همراهی مردم داریم.

وی افزود: اما از زمانی که برنامه های پیشگیرانه را رها کرده‌ایم، شیوع ویروس کرونا افزایش یافته و سلامت مردم را به مخاطره انداخته است. در این شرایط عدم رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، وضعیت را به سمت بحرانی شدن پیش می برد. به نظر می رسد سفرهای بین شهری و بین استانی و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بیش از هر عامل دیگری باعث افزایش آمار مبتلایان به این بیماری شده است.

رئیس شورای اسلامی استان هرمزگان از مسئولین خواست تا در سطوح استان و شهرستان  تمهیدات فوری و موردنیاز جهت وضع مقررات احتیاطی بهداشتی و همچنین حمایت از اقشار آسیب دیده به لحاظ اقتصادی، معمول دارند و مردم نیز به مانند روزها و هفته‌های ابتدایی شیوع کرونا، همانگونه که به رغم سختی‌ها و مشکلات اقتصادی، با بردباری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ازجمله استانهای موفق و نمونه کشور در مقابله با شیوع ویروس بودیم، اکنون نیز  بتوانیم با همراهی و رعایت نکات بهداشتی از اوج‌گیری بیشتر بیماری کووید19 جلوگیری کنیم.

مدنی تصریح کرد: اجرای محدودیت‌ها برای محدودکردن زندگی مردم نیست بلکه در واقع شیوع ویروس کرونا را محدود می‌کند و غفلت از آن، پیامدهای زیانباری را به همراه خواهد داشت و تردیدی نیست در نهایت اراده ی مردم پیروز خواهد شد.

انتهای پیام/۳۲۶۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول