اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

معتادان بهبود یافته تسهیلات اشتغال می‌گیرند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از پرداخت تسهیلات تا سقف 500 میلیون ریال به معتادان بهبود یافته خبر داد.

معتادان بهبود یافته تسهیلات اشتغال می‌گیرند

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر 28 مرکز بازتوانی و بهبودی معتادین تحت نظارت بهزیستی استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه از این تعداد 14 مرکز اقامتی در استان فعال است، گفت: همچنین در حال حاضر 12 مرکز سرپایی و یک مرکز کاهش گذری آسیب و یک مرکز شلتر (سرپناه) در حال ارائه خدمات درمانی به معتادین است.

وی مشکل اصلی مددجویان در عدم دریافت تسهیلات را نداشتن ضامن معتبر عنوان کرد و گفت: در این زمینه با بانک‌ها رایزنی‌هایی انجام شده است که روند پرداخت تسهیلات به مددجویان آسان‌تر شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از اعطای تسهیلات خود اشتغالی به معتادان بهبود یافته خبر داد و گفت: این تسهیلات به افرادی اختصاص پیدا می‌کند که حداقل 18 ماه دوره پاکی داشته و اطلاعات آنها در سامانه ارمغان بهزیستی ثبت شده و تحت پوشش بهزیستی باشند.

وی افزود: این تسهیلات تا سقف  500 میلیون ریال است که به صورت قرض الحسنه و با سود 2 تا 4 درصد و از محل اشتغال بند «ب» تبصره 16 تسهیلات اشتغال پرداخت می‌شود، همچنین باید متقاضیان این وام، دوره آماده‌سازی شغلی را گذرانده باشند.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه کارفرمایانی که معتادان بهبود یافته را استخدام می‌کنند نیز می‌توانند وام دریافت کنند، اظهار کرد: سازمان بهزیستی به کارفرمایانی نیز که تا سقف پنج نفر از معتادان را به کار بگیرند وام پرداخت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه این وام نیز تا سقف 2 میلیارد و 500 میلیون ریال (برای 5 نفر)  به کارفرمایانی که معتادان بهبود یافته دارای شرایط اشتغال را به کار می‌گیرند، پرداخت خواهد شد، اضافه کرد: این وام به شکل مستقیم به معتادان پرداخت نخواهد شد و پس از تشکیل پرونده در اختیار کارفرمایان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، سال گذشته 24 میلیارد و 475 میلیون ریال تسهیلات به 127 معتاد بهبود یافته با سابقه 18 ماه پاکی را برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول