اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رایزنی آمریکا با متحدان برای تنظیم پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم‌ها علیه ایران

یک مقام ارشد آمریکا گفته دولت این کشور در حال انجام رایزنی‌های برای تهیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای در شورای امنیت با هدف تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران است.

رایزنی آمریکا با متحدان برای تنظیم پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم‌ها علیه ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برایان هوک»، نماینده دولت آمریکا در امور ایران روز پنجشنبه گفته دولت این کشور در حال انجام رایزنی‌هایی با متحدان منطقه‌ای خود جهت تهیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای در شورای امنیت با هدف تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران است. 

پایگاه نشنال با گزارش این خبر نوشت برایان هوک همچنین خواستار حمایت جهانی از تلاش‌های آمریکا برای تمدید این تحریم‌ها شده است. 

او که روز پنجشنبه در کنار «جرمی هانت»، وزیر خارجه سابق انگلیس سخنرانی می‌کرد گفت چنانچه تلاش‌های آمریکا به جایی نرسد و تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در ماه اکتبر منقضی شود واشنگتن آماده است از ساز و کار موسوم به «مکانیسم ماشه» در توافق هسته‌ای برجام برای بازگرداندن کل تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران استفاده کند. 

هوک گفت با متحدان منطقه‌ای آمریکا درباره تهیه پیش‌نویس این قطعنامه گفت‌وگو کرده و رایزنی‌هایی در شورای امنیت برای جلب نظر موافق سایر اعضا با آن در جریان است. 

هوک گفت: «ما فکر می‌کنیم این تحریم‌ها باید تمدید شوند. ما حق بازگرداندن تمامی تحریم‌ها را داریم. البته ترجیحمان این نیست.»

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در ادامه مدعی شد: «اینکه اجازه بدیم این تحریم‌ها منقضی شوند برای همه بد است.»

 یک قطعنامه برای تصویب در شورای امنیت به ۹ رأی مثبت نیاز دارد و هیچ یک از پنج عضو دائم شورای امنیت (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین) نیز نباید آن را وتو کنند.

چین و روسیه که از حق وتوی قطعنامه‌ها در شورای امنیت برخوردار هستند تا کنون به صراحت مخالفت خودشان را با تلاش‌های آمریکا در این خصوص اعلام کرده‌اند.

هوک در ادامه مدعی شد که ایران بالاخره پای میز مذاکره با آمریکا خواهد رفت. هوک گفت: «در یک جایی آنها پای میز مذاکره خواهند آمد و اگر رئیس‌جمهور برای بار دوم انتخاب شود نمی‌دانم چهار سال دیگر چطور می‌خواهند اوضاع را سرهم‌بندی کنند.»

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول