اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

اختصاص 130 میلیارد یورو برای شارژ خودورهای برقی

دولت آلمان تصمیم دارد با اختصاص یک بودجه 130 میلیارد یورویی، ایستگاه‌های پمپ بنزین را به جایگاه شارژ وسایل نقلیه برقی نیز مجهز کند.

اختصاص 130 میلیارد یورو برای شارژ خودورهای برقی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، آلمان به شارژ وسایل نقلیه برقی در هر پمپ بنزین نیاز دارد؛  این طرح درصدد برطرف کردن اضطراب مصرف کننده در دامنه وسیع است.

به عنوان بخشی از یک برنامه محرک ۱۳۰ میلیارد یورویی، دولت آلمان تصمیم دارد شمار قابل توجهی از مقرهای پمپ بنزین را به  ایستگاه‌های شارژ وسیله نقلیه برقی نیز تجهیز کند.

براساس آمار اداره حمل و نقل آلمان ، از ۱۶۸۱۴۸ اتومبیل ثبت شده در ماه مه، تنها ۳.۳ درصد برقی بوده‌اند.

در سال ۲۰۱۹، کمتر از دو درصد خودروهای جدید ثبت شده در آلمان، الکتریکی بودند؛ کارشناسان می‌گویند فروش کم وسایل نقلیه برقی می‌تواند با کمبود جایگاه شارژ مرتبط باشد.

دیگو بیاسی، رئیس و بنیانگذار Quercus Real Assets به رویترز گفت: ما می دانیم که ۹۷ درصد دلیل عدم خرید خودروهای برقی اضطراب زیاد رانندگان برای شارژ آنهاست؛ تصمیم جدید دولت به جهت برطرف کردن این نگرانی است.

سال گذشته، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هدف از دستیابی به یک میلیون ایستگاه شارژ برقی در سراسر آلمان تا سال ۲۰۳۰ را تعیین کرد. با تضمین این که پمپ بنزین‌ها نیز می‌توانند شارژ وسیله نقلیه برقی را تأمین کنند اجرایی شدن این تصمیم قابل‌باورتر است.

در حال حاضر،  آلمان به حداقل ۷۰ هزار ایستگاه شارژ و ۷ هزار ایستگاه شارژ سریع نیاز دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول