اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

سکوت یا شفافیت؟ مساله این است!/ نخستین چالش جدی پیش روی نمایندگان شیراز و فارس در خانه ملت

این روزها، بحث تایید و یا رد اعتبارنامه برخی نمایندگان مجلس به ویژه آقای غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران به یکی از مهمترین چالش های سیاسی روز تبدیل شده است. درواقع آنچه که در این میان اهمیت ویژه یافته است، تکیه مجلس یازدهم بر اصول و ارزش ها و مبانی انقلاب است و بیش از 200 نفر از نمایندگان این مجلس، با تکیه بر شعارهای انقلابی و اصولی توانسته اند اعتماد مردم را جلب کنند و به خانه ملت راه یابند.

سکوت یا شفافیت؟ مساله این است!/ نخستین چالش جدی پیش روی نمایندگان شیراز و فارس در خانه ملت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بر همین مبنا، رد و یا تایید اعتبارنامه آقای غلامرضا تاجگردون به عنوان فردی که حواشی و ابهامات بسیار زیادی را به همراه خود یدک کشیده است، بسیار حائز اهمیت است و از آن مهمتر، کنش و واکنش نمایندگان خانه ملت در قبال این مساله است.

درواقع، این نوشتار به هیچ عنوان قصد ندارد بر رد و یا تایید اعتبار آقای تاجگردون تاکید کند چراکه این کار، در حیطه وظایف و مسئولیت نمایندگان مجلس است اما مساله اصلی این نوشتار، مطالبه شفافیت، صراحت و صداقت از نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان شیراز و فارس در قبال این مساله است.
4 نماینده شیراز و قریب 15 نماینده فارس، با عضویت در لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به خانه ملت راه یافته اند و این نخستین آزمون عملی آنهاست تا مردم فارس دریابند نمایندگان آنها تا چه اندازه در خانه ملت پاسدار ارزش های انقلاب و شعارهای اصولی که بر مبنای آن رای مردم را به خود جلب کرده اند، هستند.

در میان نمایندگان شیراز تا امروز، تنها آقای روح اله نجابت موضعی شفاف و صریح اتخاذ کرده است و بقیه نمایندگان این شهر موضعی دوپهلو داشته و یا سکوت کرده اند. 

در محافل سیاسی، این سکوت و مواضع دوپهلو تعابیر و معانی مختلفی به همراه داشته است اما مهمترین تعبیر، این است که نمایندگان ساکت، درواقع چندان مایل نیستند تا هزینه موافقت یا مخالفت خود با اعتبارنامه یکی از همکارانشان در خانه ملت را علنی کنند چرا که پس از این اقدام، درواقع با طیفی از افکار عمومی نیز مواجه خواهند بود که احتمالا موضع آنها را نپسندیده است!

واقعیت آن است که نماینده ای که اهل شفافیت در آرا نباشد، افکار عمومی را در یک بلاتکلیفی نسبت به خود نگه داشته است و نماینده ای که اهل هزینه دادن برای تبیین دیدگاه ها و دفاع از رویکردهایش نباشد، انقلابی نیست. درواقع، صراحت، صداقت و شفافیت سه شاخصه بسیار مهم است که مردم ما در گام دوم انقلاب، از نمایندگان خود متوقع هستند به آن پایبند باشند.

بنابراین، از نمایندگان فارس و شیراز در خانه ملت دعوت می کنیم تا نه فقط در قبال موضوع اعتبارنامه یک نماینده مجلس، بلکه در طول 4 سال حضورشان در خانه ملت، سه اصل شفافیت، صراحت و صداقت را سرلوحه کار خود قرار دهند تا نام مجلس یازدهم در حافظه تاریخی مردم ما، به نیکی به یادگار بماند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول