اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کوچک‌ترین و سریع‌ترین ربات جهان ساخته شد

محققان دانشگاه هاروارد توانستند در پروژه‌ای پیشرفت‌هایی ایجاد کنند و اندازه یک ربات که با الهام از سوسک ساخته شده را کوچک و درعین حال توانایی‌های آن را حفظ کنند.

کوچک‌ترین و سریع‌ترین ربات جهان ساخته شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، محققان دانشگاه هاروارد توانستند در پروژه‌ای رباتیک موسوم به «میکرو ربات متحرک دانشگاه هاروارد» (HAMR) پیشرفت‌هایی ایجاد کنند و اندازه یک ربات که با الهام از سوسک ساخته شده را کوچک کنند.

محققان این دانشگاه ریزپردازنده کوچک میکرو ربات هاروارد (HAMR) را حتی کوچکتر کرده‌اند.

ربات نسل جدید که از سوسک الهام گرفته شده و تقریباً اندازه یک سکه است می‌تواند با سرعت ۱۳.۹ طول  اجرا شود به این معنی که این ربات می‌تواند در هر ثانیه، با سرعت ۱۳.۹ برابر طول بدن خود طی مسیر کند.

این موضوع باعث می‌شود ربات مذکور یکی از کوچکترین و سریعترین ربات‌ها به حساب آید. 

این ربات که با نام HAMR-JR نامگذاری شده است، نسخه نیمه‌ای از نسل قبلی خود است که محققان آموزش شنا و راه رفتن در زیر آب را به آن آموزش داده‌اند.

کاشیک جیارام، نخستین نویسنده مقاله HAMR-JR گفت: «نکته جالب در مورد این تمرین این است که ما مجبور نیستیم چیزی راجع به طرح قبلی را تغییر دهیم؛ ما ثابت کردیم که این فرآیند می‌تواند برای هر دستگاهی با اندازه‌های مختلف اعمال شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول