اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

موافقت شورای عالی ترابری با افزایش 20 درصدی قیمت بلیت قطارهای مسافری

دبیر انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی گفت: شورای عالی ترابری با توجه به پیشنهاد شرکت‌های ریلی مسافری مبنی بر افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری، با افزایش 20 درصدی بهای بلیت این قطارها موافقت کرد.

موافقت شورای عالی ترابری با افزایش 20 درصدی قیمت بلیت قطارهای مسافری

مهرداد تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: با شیوع کرونا و الزام وزارت بهداشت مبنی بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی قطارهای مسافری با نیمی از ظرفیت خود تردد می‌کنند در واقع در یک کوپه 4 نفره دو نفر مسافر می‌نشیند و در نتیجه ظرفیت قطارها کاهش یافته است.

وی ادامه داد: شرکت‌های ریلی و انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی طی پیشنهادی به شورای عالی ترابری درخواست داشت  تا به دلیل تورم و همچنین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی قیمت بلیت قطارها افزایش یابد.

وی توضیح داد: با احتساب تورم  و موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی ضرورت داشت قیمت بلیت قطارها تا 60 درصد افزایش یابد و بدون احتساب تورم و فقط با لحاظ فاصله‌گذاری اجتماعی موضوع افزایش 40 درصدی قیمت بلیت قطارهای مسافری مطرح بود. این موضوع در شورای عالی ترابری بررسی شد و نهایتاً با افزایش 20 درصدی قیمت بلیت‌های قطار موافقت شد که از ابتدای تیرماه اعمال می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی ادامه داد:‌ شرکت‌های ریلی به دلیل افزایش سنگین هزینه‌ها همچنین کاهش درآمد به دلیل فاصله‌گذاری اجتماعی با مشکلات مالی مواجه شدند و این 20 درصد افزایش هزینه‌های آنها را جبران نمی‌کند.

تقی‌زاده ادامه داد: به هر حال ممکن است تا دو سال موضوع رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در قطارها مطرح باشد و در این مدت شرکت‌های حمل و نقل ریلی که شرکت‌های خصوصی هستند باید این هزینه‌ها را از جیب خود جبران کنند و این هنوز بدون لحاظ تورم است.

وی افزود: در جلسه‌ای که اخیراً‌ با شرکت‌های ریلی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار کردیم شرکت‌ها معتقد بودند با احتساب تورم و در کنار فاصله‌گذاری اجتماعی باید 60 درصد قیمت بلیت قطارها افزایش یابد اما ما تورم را لحاظ نکردیم و فقط با در نظر گرفتن موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی پیشنهاد افزایش 40 درصدی را به شورای عالی ترابری دادیم که با 20 درصد آن موافقت شد.

دبیر انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی اضافه کرد: شرکت‌های ریلی معتقد هستند اگر با همین 40 درصد موافقت نشود به اشتغال و کسب و کار آنها زیان وارد می‌شود و هم از نظر نیروی انسانی با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

به گزارش فارس، همچنین قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای نیز افزایش یافته است که در این باره می‌توان به نرخ‌های نظیر تهران ـ پرند 30 هزار ریال، مشهد ـ سرخس 80 هزار ریال، خرمشهر ـ اهواز 40 هزار ریال، اندیمشک ـ تهران 60 هزار ریال، تهران ـ فیروزکوه 60 هزار ریال تهران ـ جمکران 80 هزار ریال تهران ـ قم 70 هزار ریال، تهران ـ پیشوا 20 هزار ریال، تهران ـ گرمسار 45 هزار ریال، تهران ـ کرج ـ هشتگرد 20 هزار ریال، تهران ـ قزوین 80 هزار ریال، تهران ـ تاکستان 90 هزار ریال است.

همچنین قیمت قطار حومه‌ای اتوبوسی تبریز ـ‌جلفا 40 هزار ریال و ریل‌باس این مسیر 70 هزار ریال تعیین شده است.

قیمت بلیت حومه‌ای تبریز ـ تربیت معلم 15 هزار ریال، اندیمشک ـ دروود 60هزار ریال، کارون ـ سربندر ـ ماهشهر 40هزار ریال، گرگان ـ پل سفید 80هزار ریال تعیین شده است .

بنابر این گزارش،‌بلیت قطارهای حومه‌ای از سال 93 افزایش قیمت نداشته است ضمن آنکه در تیرماه سال 98 نیز بلیت قطارهای مسافری تا 22 درصد افزایش داشت.

در صورت جلسه شورای عالی ترابری با افزایش 20 درصدی قیمت بلیت قطارهای مسافری و 50 درصدی قطارهای حومه‌ای موافقت شده است.

همچنین در این مصوبه اعلام شده است که قیمت بلیت قطارهای 5 ستاره بر مبنای عرضه و تقاضا خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول